مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد مالی: رابطه‌ای با میانجیگری رضایت ذینفعان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 44

تعداد کلمات : 13600

مجله : administrative sciences

انتشار : 2024

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
17 ژوئن 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5338 بازدید
120,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد مالی: رابطه‌ای با میانجیگری رضایت ذینفعان

 چکیده

 کارهای تحقیقاتی در مورد رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد مالی هفت دهه است که ادامه دارد. حتی زمانی که مطالعات غالب آنهایی هستند که تأثیر مثبت مسئولیت اجتماعی بر عملکرد مالی را یافته‌اند، نتایج قطعی قوی هنوز در دسترس نیست. دلایل مربوط به مبتنی بر این واقعیت است که متغیرها دارای یک رابطه با واسطه عوامل متعدد هستند. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که آیا نتایج به‌دست‌آمده را می‌توان به همه انواع شرکت‌ها تعمیم داد، زیرا اکثر مطالعات بر روی شرکت‌های بزرگ پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار متمرکز شده‌اند. این تحقیق چگونگی واسطه گری یکی از آن عوامل (رضایت ذینفعان) را در شرکت‌هایی با اندازه‌های مختلف (از جمله SMEs) و انواع مختلف شرکت‌ها (شرکت‌های سهامی عام یا شرکت‌های مالکیت خصوصی) مورد بررسی قرار داد. از پرسشنامه‌ای شامل شاخص‌های مربوط به (۱) درجه توسعه سیاست‌های مسئولیت اجتماعی شرکت، (۲) تغییرات در رضایت چهار ذینفع کلیدی (کارکنان، مشتریان، تأمین کنندگان و ذینفعان) و عملکرد مالی (فروش و سودآوری) استفاده شد. یافته‌ها نشان می‌دهد که بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی همبستگی وجود دارد و همچنین این رابطه با واسطه رضایت ذینفعان صورت می‌گیرد. همچنین مشخص شد که این رابطه مستقل از اندازه شرکت و نوع شرکت است. این کار تحقیقاتی در نظر گرفته شده تا کمکی به آن زمینه مطالعاتی باشد، زیرا رابطه بین متغیرها را در شرکت‌های با اندازه متوسط ​​و مالکیت خصوصی شناسایی کرده است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Corporate Social Responsibility and Financial Performance: A Relationship Mediated by Stakeholder Satisfaction

Abstract

 Research work on the relationship between Corporate Social Responsibility and financial performance has been going on for seven decades. Even when the prevailing studies are those that found a positive influence of social responsibility on financial performance, strong conclusive results are still unavailable. Some explanations for this situation are based, among other reasons, on the fact that the variables have a relation mediated by multiple factors. Additionally, it is still unknown whether the results obtained can be extrapolated to all types of companies since the majority of studies have focused on large companies listed on the stock exchange. This research studied how one of those factors (stakeholder satisfaction) mediated in companies of different sizes (including SMEs) and different types of companies (publicly listed companies or private ownership companies). A questionnaire was used, including indices relative to (1) the degree of development of the company’s social responsibility policies, (2) the changes in the satisfaction of four key stakeholders (employees, customers, suppliers, and shareholders) and financial performance (sales and profitability). Findings show the existence of a correlation between social responsibility and financial performance and also that such a relationship is mediated by the satisfaction of stakeholders. That relationship was also found to be independent of company sizes and the type of company This research work is intended to be a contribution towards that field of study, as it has detected a relationship between variables in medium-sized and private ownership companies.