عنوان فارسی مقاله:مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد مالی: رابطهای با میانجیگری رضایت ذینفعان
چکیده
کارهای تحقیقاتی در مورد رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت و عملکرد مالی هفت دهه است که ادامه دارد. حتی زمانی که مطالعات غالب آنهایی هستند که تأثیر مثبت مسئولیت اجتماعی بر عملکرد مالی را یافتهاند، نتایج قطعی قوی هنوز در دسترس نیست. دلایل مربوط به مبتنی بر این واقعیت است که متغیرها دارای یک رابطه با واسطه عوامل متعدد هستند. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که آیا نتایج بهدستآمده را میتوان به همه انواع شرکتها تعمیم داد، زیرا اکثر مطالعات بر روی شرکتهای بزرگ پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار متمرکز شدهاند. این تحقیق چگونگی واسطه گری یکی از آن عوامل (رضایت ذینفعان) را در شرکتهایی با اندازههای مختلف (از جمله SMEs) و انواع مختلف شرکتها (شرکتهای سهامی عام یا شرکتهای مالکیت خصوصی) مورد بررسی قرار داد. از پرسشنامهای شامل شاخصهای مربوط به (۱) درجه توسعه سیاستهای مسئولیت اجتماعی شرکت، (۲) تغییرات در رضایت چهار ذینفع کلیدی (کارکنان، مشتریان، تأمین کنندگان و ذینفعان) و عملکرد مالی (فروش و سودآوری) استفاده شد. یافتهها نشان میدهد که بین مسئولیت اجتماعی و عملکرد مالی همبستگی وجود دارد و همچنین این رابطه با واسطه رضایت ذینفعان صورت میگیرد. همچنین مشخص شد که این رابطه مستقل از اندازه شرکت و نوع شرکت است. این کار تحقیقاتی در نظر گرفته شده تا کمکی به آن زمینه مطالعاتی باشد، زیرا رابطه بین متغیرها را در شرکتهای با اندازه متوسط و مالکیت خصوصی شناسایی کرده است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.