مسئولیت اجتماعی شرکت، واکنش بازار و محافظه کاری حسابداری

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 38

تعداد کلمات : 15000

مجله : Kybernetes

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
22 آگوست 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1468 بازدید
55,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مسئولیت اجتماعی شرکت، واکنش بازار و محافظه کاری حسابداری

چکیده

 هدف – افشای اطلاعات غیرمالی ممکن است منعکس کننده کیفیت گزارش‌های مالی شرکت یا انتخاب‌های سیاست افشا باشد. محققان رابطه بین مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) و محافظه کاری حسابداری را بررسی کرده و همچنین کانال‌هایی را بررسی می‌کنند که از طریق آن چنین اثراتی منتقل می‌شود. هدف این مقاله بررسی این موضوع است که چگونه CSR، به عنوان اطلاعات غیر مالی که توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده است، بر انتخاب‌های مربوط به سیاست مالی شرکت تأثیر می‌گذارد.

طراحی/روش‌شناسی/رویکرد – با استفاده از رگرسیون حداقل مربعات معمولی، محققان داده‌های امتیاز CSR چین را برای سال‌های ۲۰۱۰-۲۰۱۸ تجزیه و تحلیل می‌کنند. آن‌ها متغیرهای تأثیرگذار خاص مربوط به ماهیت و ویژگی‌های شرکت‌ها را کنترل می‌کنند و کشف می‌کنند که CSR می‌تواند به طور مؤثر محافظه کاری حسابداری را افزایش دهد. سپس مؤلفه‌های واکنش‌های بازار به CSR را استخراج می‌کنند و مسیر واکنش بازار CSR را که بر سیاست مالی تأثیر می‌گذارد، مطالعه می‌کنند. آن‌ها همچنین برای اطمینان از عدم تصادفی بودن نتایج در یک محیط پیچیده، یک تست استواری انجام می‌دهند.

یافته‌ها – نتایج نشان دهنده تأثیر اطلاعات غیرمالی بر سیاست مالی شرکت‌ها است. علاوه بر این، نتایج جذب نقدینگی و توجه سرمایه‌گذاران را به عنوان کانال‌های اصلی واکنش بازار تأیید می‌کنند که توسط آن CSR به طور معنی داری محافظه‌کاری حسابداری را ارتقا می‌دهد. علاوه بر این، سایر مسیرهای حیاتی نفوذ مستحق کاوش بیشتر هستند. نتایج برای معیارهای جایگزین محافظه‌کاری حسابداری، اجزای مختلف CSR، سایر شاخص‌های CSR، آزمایش درون‌زا و روش‌های برآورد جایگزین قوی باقی می‌مانند.

اصالت/ارزش – این مطالعه اولین تحلیل از تأثیر افشای اطلاعات CSR بر محافظه کاری حسابداری در بازارهای نوظهور را نشان می‌دهد و یک کاوش اولیه را برای روشن کردن مکانیسم نقش CSR در محافظه کاری حسابداری انجام می‌دهد. نتایج همچنین یک مرجع سیاست برای نظارت خارجی و حاکمیت داخلی شرکت‌ها ارائه می‌دهد. بنابراین، نتایج می‌تواند به مدیران شرکت کمک کند تا تصویر شرکتی مطلوبی را حفظ کنند و مکانیزم حفاظت از سرمایه گذار در سطح بالا را ایجاد کنند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Corporate social responsibility, market reaction and accounting conservatism

Abstract

 Purpose – Non-financial information disclosure may reflect the quality of corporate financial reports or disclosure policy choices. The authors examine the relationship between corporate social responsibility (CSR) and accounting conservatism and also investigate channels through which such effects are transmitted. The purpose of this paper is to explore how CSR, as non-financial information that has received widespread attention, affects choices regarding corporate financial policy.
Design/methodology/approach – Using ordinary least squares regression, the authors analyze China CSR Score data for 2010–2018. They control certain influencing variables related to the nature and characteristics of enterprises and discover that CSR can effectively increase accounting conservatism. Then, they extract the components of market reactions to CSR and study the market reaction path of CSR as it affects financial policy. They also conduct a robustness test to ensure that the results are not accidental in a complex environment.
Findings – The results reveal the influence of non-financial information on firms’ financial policy. In addition, the results confirm the attraction of liquidity and investor attention as the major market reaction channels by which CSR significantly promotes accounting conservatism. Additionally, other critical paths of influence deserve further exploration. The results remain robust for alternate measures of accounting conservatism, different components of CSR, other proxies on CSR, endogenous testing and alternate estimation methods.
Originality/value – The study represents the first analysis of the influence of CSR information disclosure on accounting conservatism in emerging markets, and it undertakes a preliminary exploration to clarify the mechanism of CSRs’ role in accounting conservatism. The results also provide a policy reference for external supervision and internal governance of enterprises. Thus, the results can help company managers maintain a favorable corporate image and establish a high-level investor protection mechanism.