عنوان فارسی مقاله:بررسی تأثیر نوآوری برند سبز و ارزش درک شده سبز بر وفاداری به برند سبز: بررسی نقش تعدیل کننده دانش سبز
چکیده
سازمانهای متعددی که نگرانیهای خود را ابراز میکنند نشان میدهند که نگرانی برای محیط زیست نسبت به زمانهای قبل افزایش یافته است. هدف این مطالعه بررسی رابطه بین نوآوری برند سبز و ارزش درک شده سبز، همراه با تأثیر آن بر وفاداری به برند سبز در بخش بانکداری اتیوپی است. بر اساس تحقیقات قبلی، این مطالعه به تمایز بین نوآوری و نوآوری میپردازد و تأثیرات مربوطه آنها را بر وفاداری به برند بررسی میکند. علاوه بر این، این مطالعه نقش ارزش ادراک شده سبز را به عنوان واسطه و دانش سبز مصرف کننده به عنوان تعدیل کننده در شکل دادن به وفاداری به برند سبز معرفی میکند. برای ارزیابی مدل مفهومی، نظرسنجی با استفاده از نمونهگیری در دسترس بین ۶۰۰ مشتری با استفاده از خدمات بانکداری اینترنتی در ۹ بانک معتبر انجام شد. این رویکرد با هدف گرفتن یک نمونه معرف برای مدل مفهومی بود. پس از آن، تجزیه و تحلیل دادهها با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM) انجام شد. نتایج نشان داد که ادراک مصرف کنندگان از ارزش سبز اثرات غیرمستقیم بر وفاداری به برند سبز و تأثیر مستقیم بر نوآوری برند سبز دارد. علاوه بر این، دانش سبز رابطه بین نوآوری برند سبز و ارزش درک شده سبز را به طور معنی داری تعدیل میکند. بنابراین، به منظور افزایش وفاداری مشتریان به نوآوریهای برند سبز، سازمانها باید بر بهبود سواد محیطی مصرفکنندگان و پرورش نگرش مثبت نسبت به کسبوکارهای سبز تمرکز کنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.