عنوان فارسی مقاله:همآفرینی ارزش اجتماعی: شیوهای از همآفرینی ارزش
چکیده
هدف – هدف این مقاله ارائه یک چارچوب همآفرینی ارزش است که درک همآفرینی ارزش اجتماعی را بیشتر میکند.
طرح / روش شناسی / رویکرد – این مقاله یک تحلیل مفهومی بین رشته ای است که بر روی مطالعات شرکت اجتماعی، تحقیقات بازاریابی و نظریه ارزش فلسفی طراحی شده است. رویکردی در خصوص مطالعه روابط بازار است و در راستای راهبردهای پژوهشی فلسفی، تحلیل خود را با استفاده از تمایزات مفهومی آشکار می کند.
یافته ها – این مطالعه چارچوبی را ارائه می دهد که تمایز بین دو حالت ایجاد ارزش را اثبات می کند و ساختار مدل کسب و کار شرکت اجتماعی را شناسایی می کند. این توضیح می دهد که چگونه بنگاه های اجتماعی را میتوان بهعنوان الگوهایی برای سازمانهای انتفاعی در نظر گرفت و توضیح میدهد که چرا همآفرینی ارزش اجتماعی یک هدف مهم است.
محدودیتها/پیامدهای تحقیق – این مقاله دیدگاهی یکپارچه و غیر دوگانهگرا از همآفرینی ارزش ایجاد میکند که همآفرینی ارزش اجتماعی و اقتصادی را به عنوان اهداف متضاد مفهومسازی نمیکند.
اهمیت عملی – بنگاه های اجتماعی میتوانند از ساختار مدل کسبوکار و دو حالت ایجاد ارزش استفاده کنند و خود را الگوی سازمانهای انتفاعی بدانند.
اهمیت اجتماعی – این مقاله یک رویکرد قابل مشاهده را برای سازمانهای انتفاعی و بنگاه های اجتماعی اعمال میکند. با استفاده از چارچوب آن، سازمانهای انتفاعی میتوانند در مورد پیامدهای اقدامات خود بر جامعه و اینکه چگونه ایجاد ارزش اجتماعی میتواند اثربخشی شرکت اجتماعی را بهبود بخشد، تأمل کنند.
اصالت/ارزش – تا جایی که میدانیم، این مقاله اولین پلی است که رویکردهای خدماتمحور را برای مطالعات بازاریابی و شرکت اجتماعی با استفاده از نظریه ارزش فلسفی برای بهبود درک همآفرینی ارزش اجتماعی ایجاد میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.