پتانسیل هوش مصنوعی در مؤسسات آموزش عالی برای بهبود محیط یادگیری در رومانی و صربستان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 34

تعداد کلمات : 10000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5148 بازدید
110,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:پتانسیل هوش مصنوعی در مؤسسات آموزش عالی برای بهبود محیط یادگیری در رومانی و صربستان

 چکیده

تحولات قابل توجهی در سیستم آموزش عالی در صربستان و رومانی در مبارزه آنها برای ارائه یک سیستم آموزشی پایدار و قابلیت‌های متقابل برای درخواست‌های بازار صورت گرفته است. بر اساس سیاست اتحادیه اروپا، این تحولات مربوط به اصلاحات آموزشی و معرفی فن آوری و روش‌های جدید در آموزش و یادگیری است. انتظار می‌رود که آنها به الزامات PISA پاسخ دهند و DESI (شاخص اقتصاد و جامعه دیجیتالی) را افزایش دهند. آن‌ها همچنین احتمالاً نابرابری HEI ها (مؤسسات آموزش عالی) را کاهش می‌دهند، که توسط یک استراتژی ساختاریافته و هدف گرا نسبت به مدیریت چابک در HEI که برای تقاضاهای جدید بازار نیز مناسب است، توانمند می‌شوند. مطالعه ما بر اساس یک نظرسنجی اکتشافی است که بر روی ۱۳۹ معلم رومانیایی و صرب از مدرسه فناوری اطلاعات-ITS، بلگراد، و دانشگاه اسپیرو هارت، رومانی، اعمال شده است. این نظرسنجی به آنها اجازه می‌دهد دانش خود را از هوش مصنوعی یا درک خود از مشکلات و فرصت‌های این فناوری‌ها در HEI ارائه دهند. مطالعه ما کشف کرد که چگونه مشکلات و فرصت‌های مرتبط با هوش مصنوعی بر HEI تأثیر می‌گذارد. هدف این مطالعه این است که ببیند چگونه هوش مصنوعی ممکن است به آموزش عالی در رومانی و صربستان کمک کند. ما همچنین در نظر گرفتیم که چگونه آن‌ها می‌توانند با سیستم آموزشی ادغام شوند و آیا مربیان از آنها استفاده خواهند کرد. توسعه مهارت‌های خلاقانه و فراگیر برای پیش‌بینی پیشرفت‌ها و احتمالات فناوری در آینده مورد نیاز است. روش‌های جدید آموزش بر اخلاق، ارزش‌ها، حل مسئله و فعالیت‌های روزانه تمرکز دارد. مطالب آموزشی دانشجویان، نحوه دستیابی آنها به توانایی‌های حیاتی و تغییرات آموزشی آنها باید در آینده مورد توجه قرار گیرد. در این محیط، کالج‌ها باید مهارت‌های دیجیتالی جدیدی در IA، یادگیری ماشین، اینترنت اشیا، ۵G، ابر، داده‌های بزرگ، بلاک چین، تجزیه و تحلیل داده‌ها، استفاده از MS Office و سایر برنامه‌ها، MOOCs، برنامه‌های شبیه‌سازی، VR/AR و گیمیفیکیشن ایجاد کنند. آن‌ها همچنین باید مهارت‌های بین رشته‌ای و یک طرز فکر بلند مدت را توسعه دهند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:  Artificial Intelligence Potential in Higher Education Institutions Enhanced Learning Environment in Romania and Serbia

Abstract

 In their struggle to offer a sustainable educational system and transversal competencies for market requests, significant transformations characterise the higher education system in Serbia and Romania. According to EU policy, these transformations are related to educational reforms and the introduction of new technology and methodologies in teaching and learning. They are expected to answer to the PISA requirements and to increase the DESI (Digital Economy and Society Index). They are also likely to mitigate the inequity of HEIs (higher education institutions), empowered by a structured, goal-oriented strategy towards agile management in HEIs that is also appropriate for new market demands. Our study is based on an exploratory survey applied to 139 Romanian and Serbian teachers from the Information Technology School—ITS, Belgrade, and Spiru Haret University, Romania. The survey let them provide their knowledge of AI or their perceptions of the difficulties and opportunities of these technologies in HEIs. Our study discovered how difficulties and opportunities associated with AI impact HEIs. This study aims to see how AI might assist higher education in Romania and Serbia. We also considered how they might be integrated with the educational system, and if instructors would utilise them. Developing creative and transversal skills is required to anticipate future breakthroughs and technological possibilitiesThe new methods of education focuses on ethics, values, problem-solving, and daily activities. Students’ learning material, how they might achieve critical abilities, and their educational changes must be addressed in the future. In this environment, colleges must create new digital skills in IA, machine learning, IoT, 5G, the cloud, big data, blockchain, data analysis, using MS Office and other applications, MOOCs, simulation applications, VR/AR, and gamification. They must also develop cross-disciplinary skills and a long-term mindset.