سیستم مدیریت کیفیت در آموزش: کاربرد مدل‌های مدیریت کیفیت در سازمان آموزشی – مطالعه موردی از جمهوری اسلواکی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 6300

مجله : Standards (MDPI)

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
10 دسامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3629 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:سیستم مدیریت کیفیت در آموزش: کاربرد مدل‌های مدیریت کیفیت در سازمان آموزشی – مطالعه موردی از جمهوری اسلواکی

 چکیده

 مأموریت اصلی سیستم کیفیت داخلی در مؤسسات آموزشی، توسعه اهمیت کیفیت در کلیه فرآیندها، ایجاد شرایط مناسب برای افزایش وفاداری و توسعه حرفه‌ای کارکنان هیئت علمی، بهبود مستمر رضایت دانشجویان و دستیابی به شناخت مؤسسات آموزشی توسط عموم است. در مقدمه، این مقاله وضعیت فعلی زمینه تضمین کیفیت آموزش عالی در اسلواکی را پوشش می‌دهد. مدل‌های مدیریت کیفیت که می‌توانند به طور مناسب و مؤثر در شرایط دانشگاه مورد استفاده قرار گیرند در بخش بعدی مشخص می‌شوند. هدف از این بخش مروری، خلاصه کردن مزایا و معایب ناشی از پیاده‌سازی مدل‌های مدیریت کیفیت بود. این مقاله همچنین شامل یک مطالعه موردی است که در آن مدل‌های منتخب مدیریت کیفیت اجرا شده در یک دانشگاه خصوصی در اسلواکی، به‌ویژه مدل فرآیند ISO 9001 و مدل چارچوب ارزیابی مشترک (CAF) توضیح داده شده‌اند. خودارزیابی در مدل CAF توسط یک بررسی پرسشنامه انجام شد. داده‌های به دست آمده با نمره گذاری کلاسیک CAF مورد ارزیابی قرار گرفت. هدف از خودارزیابی شناسایی مناطق مشکل‌دار و فرصت‌های بهبود و پیشنهاد اقدامات اصلاحی بود. ویژگی‌های پیاده سازی مدل‌های مدیریت کیفیت در یک دانشگاه خصوصی و مزایای ناشی از کاربرد نیز در انتهای مقاله تعریف شده است.

 

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Quality Management System in Education: Application of Quality Management Models in Educational Organization—Case Study from the Slovak Republic

Abstract

 The main mission of the internal quality system in educational institutions is to develop the importance of quality in all processes, create suitable conditions for increasing the loyalty and professional development of faculty staff, continually improve student satisfaction, and achieve recognition of educational institutions in the eyes of the public. In the Introduction, this paper covers the current state of the field of quality assurance of higher education in Slovakia. Quality management models that can be used appropriately and effectively in university conditions are identified in the next section. The aim of this overview section was to summarize the advantages and disadvantages resulting from the implementation of quality management models. The paper also includes a case study in which selected models of quality management implemented at a private university in Slovakia are described, especially the process model ISO 9001 and the common assessment framework (CAF) model. The self-assessment within the CAF model was carried out by a questionnaire survey; the obtained data were assessed by classical CAF scoring. The aim of the self-assessment was to identify problem areas and opportunities for improvement and to propose corrective actions. The specifics of the implementation of quality management models at a private university and the benefits resulting from the application are also been defined at the end of the article.