هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین و رفتار ریسک‌پذیری در عصر ۴٫۰ متاورس

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 45

تعداد کلمات : 14600

مجله : Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
15 دسامبر 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1591 بازدید
58,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هوش مصنوعی، فناوری بلاک چین و رفتار ریسک‌پذیری در عصر ۴٫۰ متاورس: شواهدی از شرکت‌های کوچک و متوسط مستقر در بنگلادش

چکیده

  این مطالعه به بررسی متغیرهای مؤثر بر پذیرش فناوری بلاک چین (BT) در بین شرکت‌های کوچک و متوسط (SMEs) با استفاده از هوش مصنوعی (AI) از طریق میانجی میانجی رفتار ریسک‌پذیر می‌پردازد. به عنوان نمونه اولیه، ۱۵۰ مالک/مدیر ارشد از ۱۵۰ شرکت کوچک و متوسط (یک مطلع از هر کدام) در داکا، بنگلادش، انتخاب شدند. برای این مطالعه مقطعی از نمونه تصادفی طبقه ای استفاده شد. با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری، تأثیر ترکیبی متغیرهای داخلی و خارجی که بر قصد پذیرش BT تأثیر می‌گذارند، بررسی می‌شود. نتایج نشان می دهد که: (۱) دانش هوش مصنوعی تأثیر مثبت و معناداری بر پذیرش فناوری بلاک چین دارد. (۲) مزیت مرتبط هوش مصنوعی تأثیر مثبت و معنی داری بر پذیرش فناوری بلاک چین دارد. (۳) سهولت درک شده در استفاده از هوش مصنوعی تأثیر مثبت و معنی داری بر پذیرش فناوری بلاک چین دارد. (۴) رفتار ریسک‌پذیر رابطه بین دانش هوش مصنوعی و پذیرش فناوری بلاک چین را واسطه می‌کند. (۵) رفتار ریسک‌پذیر رابطه بین مزیت مرتبط و سهولت درک شده از هوش مصنوعی با پذیرش فناوری بلاک چین را واسطه نمی‌کند. مطالعه حاضر یکی از معدود تحقیقات تجربی مربوط به SME ها با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی و بلاک چین برای عملیات تجاری است. محدودیت‌های مطالعه، حجم نمونه کوچک و استفاده از یک مخبر است. با این حال، یافته‌های مربوط به پذیرش فناوری بلاک چین، کاربردهایی برای تقویت رقابت شرکت‌های کوچک و متوسط دارد. اصالت این مطالعه از دو عامل سرچشمه می گیرد: تازگی فناوری بلاک چین و پتانسیل آن برای بهبود حالت مرسوم عملکرد SMEها. این نیاز به در نظر گرفتن متغیرهای کلیدی موثر بر پذیرش فناوری بلاک چین با هوش مصنوعی توسط SMEها را برجسته می کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Artificial Intelligence, Blockchain Technology, and Risk Taking Behavior in the 4.0IR Metaverse Era: Evidence from Bangladesh-Based SMEs
Abstract

 This study investigates the variables affecting the adoption of blockchain technology (BT) among small and medium-sized enterprises (SMEs) with the application of artificial intelligence (AI) via the mediating lens of risk-taking behavior. As an initial sample, 150 owners/top managers from 150 SMEs (one informant from each) in Dhaka, Bangladesh, were chosen. A stratified random sample was employed for this cross-sectional study. Applying structural equation modeling, the combined influence of internal and external variables influencing the intention to adopt BT is explored. Results show that: (1) knowledge of artificial intelligence has a positive and significant effect on the adoption of blockchain technology; (2) the relevant advantage of artificial intelligence has a positive and significant effect on the adoption of blockchain technology; (3) perceived ease of use of artificial intelligence has a positive and significant effect on the adoption of blockchain technology; (4) risk-taking behavior mediates the relationship between knowledge of artificial intelligence and adoption of blockchain technology; (5) risk-taking behavior does not mediate the relationship between relevant advantage and perceived ease of use of artificial intelligence with the adoption of blockchain technology. The current study is one of the few empirical investigations relating to SMEs using artificial intelligence and blockchain technologies for business operations. The study’s limitations are the small sample size and use of a single informant. However, the findings on the adoption of blockchain technology have applications for boosting the competitiveness of SMEs. This study’s originality stems from two factors: the novelty of blockchain technology and its potential to upend SMEs’ conventional mode of operation. It highlights the need to consider the key variables affecting SMEs’ adoption of blockchain technology with artificial intelligence.