تأثیر هوش هیجانی و پرورش خلاقیت بر مدیریت کسب و کار کارآفرینی: نقش واسطه‌ای نوآوری و انگیزه درونی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 10000

مجله : Uncertain Supply Chain Management

انتشار : 2024

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
29 آوریل 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4880 بازدید
110,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر هوش هیجانی و پرورش خلاقیت بر مدیریت کسب و کار کارآفرینی: نقش واسطه‌ای نوآوری و انگیزه درونی

 چکیده

 این مطالعه بر ماهیت پیچیده هوش هیجانی (EMI)، پرورش خلاقیت (FC)، انگیزه درونی (IM)، نوآوری (IN) و کارآفرینی (E) در چارچوب مدیریت شرکتی در یک کشور متمرکز است. بر اساس نمونه‌ای متشکل از ۳۵۹ پاسخ‌دهنده فعال و با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی، این مطالعه روابط مثبت معناداری را نشان می‌دهد: هوش هیجانی شامل کارآفرینی، پرورش خلاقیت شامل کارآفرینی، نوآوری، هوش هیجانی انگیزه درونی، در پرورش خلاقیت در خلاقیت ظاهر می‌شود. هوش هیجانی شامل نوآوری، در پرورش خلاقیت نوآوری، انگیزه درونی شامل کارآفرینی، در نوآوری کارآفرینی است. نتایج یک میانجی زنجیره‌ای را نشان می‌دهد: هوش هیجانی بر کارآفرینی تأثیر می‌گذارد، انگیزه درونی دخیل است، و نوآوری به عنوان واسطه عمل می‌کند. به همین ترتیب، شروع کارآفرینی نیازمند خلاقیت است، در حالی که انگیزه درونی و نوآوری عوامل واسطه‌ای با توجه به این واقعیت هستند. بر این اساس، این یافته‌ها تأثیر زیادی بر توسعه سیاست‌های مؤثر بهداشت عمومی و ماهیت تحقیقات اکوسیستم در آینده دارد. برای سازمان‌های اردن، نتیجه‌ای بر اساس این نتایج به ایجاد فضای سازنده‌ای کمک می‌کند که با کار بر روی هوش هیجانی، خلاقیت، انگیزه درونی و نوآوری به سمت کارآفرینان متمایل می‌شود. این تحقیق یک چارچوب نظری را ایجاد می‌کند که با دیدگاه ریز این عوامل روان‌شناختی و کارآفرینی تکمیل می‌شود.

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The effect of emotional intelligence, and fostering creativity on entrepreneurship business administration: mediating role of innovation and intrinsic motivation

Abstract

 The study focuses on the intricate nature of emotional intelligence (EMI), Fostering creativity (FC), intrinsic motivation (IM), innovation (IN) and entrepreneurship (E) under the context of corporate management in a country. Based on a sample of 359 actively engaged respondents and using Partial Least Squares Structural Equation Modeling, the study reveals significant positive associations: emotional intelligence includes entrepreneurship, Fostering creativity contains entrepreneurship, innovation, emotional intelligence appears intrinsic motivation, in Fostering creativity appear intrinsic motivation, emotional intelligence includes innovation, in Fostering creativity is innovation, intrinsic motivation includes entrepreneurship, in innovation is entrepreneurship. The results demonstrate a chain mediation: emotional intelligence influences entrepreneurship, intrinsic motivation is involved, and innovation serves as the intermediary. In the same way, it is fertile in creativity to begin entrepreneurship, whereas intrinsic motivation and innovation are mediating factors considering this fact. Accordingly, these findings have a huge impact on the development of effective public health policies and the nature of ecosystems research in future. For organizations in Jordan, a result based on these results will help in the development of a constructive atmosphere which will be inclined towards entrepreneurs by working on emotional intelligence, creativity, intrinsic motivation and innovation. The research puts in place a theoretical framework which is complemented by the granular perspective of these psychological and entrepreneurial factors.