عنوان فارسی مقاله:تأثیر هوش هیجانی و پرورش خلاقیت بر مدیریت کسب و کار کارآفرینی: نقش واسطهای نوآوری و انگیزه درونی
چکیده
این مطالعه بر ماهیت پیچیده هوش هیجانی (EMI)، پرورش خلاقیت (FC)، انگیزه درونی (IM)، نوآوری (IN) و کارآفرینی (E) در چارچوب مدیریت شرکتی در یک کشور متمرکز است. بر اساس نمونهای متشکل از ۳۵۹ پاسخدهنده فعال و با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی، این مطالعه روابط مثبت معناداری را نشان میدهد: هوش هیجانی شامل کارآفرینی، پرورش خلاقیت شامل کارآفرینی، نوآوری، هوش هیجانی انگیزه درونی، در پرورش خلاقیت در خلاقیت ظاهر میشود. هوش هیجانی شامل نوآوری، در پرورش خلاقیت نوآوری، انگیزه درونی شامل کارآفرینی، در نوآوری کارآفرینی است. نتایج یک میانجی زنجیرهای را نشان میدهد: هوش هیجانی بر کارآفرینی تأثیر میگذارد، انگیزه درونی دخیل است، و نوآوری به عنوان واسطه عمل میکند. به همین ترتیب، شروع کارآفرینی نیازمند خلاقیت است، در حالی که انگیزه درونی و نوآوری عوامل واسطهای با توجه به این واقعیت هستند. بر این اساس، این یافتهها تأثیر زیادی بر توسعه سیاستهای مؤثر بهداشت عمومی و ماهیت تحقیقات اکوسیستم در آینده دارد. برای سازمانهای اردن، نتیجهای بر اساس این نتایج به ایجاد فضای سازندهای کمک میکند که با کار بر روی هوش هیجانی، خلاقیت، انگیزه درونی و نوآوری به سمت کارآفرینان متمایل میشود. این تحقیق یک چارچوب نظری را ایجاد میکند که با دیدگاه ریز این عوامل روانشناختی و کارآفرینی تکمیل میشود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.