هوش هیجانی به عنوان یک عامل محافظتی در برابر قربانی شدن در قلدری مدرسه

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 17

تعداد کلمات : 6200

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
4 مارس 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4495 بازدید
92,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هوش هیجانی به عنوان یک عامل محافظتی در برابر قربانی شدن در قلدری مدرسه

 چکیده

 تحقیقات قبلی شاخص‌های پیش بینی اصلی قربانی قلدری مدرسه را شناسایی کرده‌اند. این پژوهش بر روی پدیده قلدری مدرسه‌ای و رابطه آن با هوش هیجانی ادراک شده از خود متمرکز شده است. هدف اصلی تجزیه و تحلیل اثر میانجی توجه عاطفی (هیجانی)، وضوح و ترمیم در رابطه با قربانی شدن مدرسه بود. نمونه شامل ۸۲۲ دانش آموز مقطع ابتدایی از ۱۰ مدرسه دولتی بود. داده‌ها از طریق گزارش خود، کاوش در پروفایل قربانیان قلدری در مدرسه و ابعاد هوش هیجانی خود ادراک شده (PEI) جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل چند متغیره و رگرسیون چند جمله‌ای رابطه بین دو متغیر را نشان داد. احتمال قربانی قلدری مدرسه در دانش‌آموزان با وضوح پایین ۱۴/۵ برابر، در بین دانش‌آموزان با ترمیم کم ۷۲/۲ برابر و در بین دانش‌آموزان با توجه بیش از حد ۶۲/۲ برابر بیشتر بود. نتایج نشان داد که هر چه تنظیم و درک عاطفی آنها بهتر باشد، احتمال کمتری دارد که دانش آموزان قربانی قلدری مدرسه شوند. این امر تأیید می‌کند که توجه عاطفی کافی و وضوح و ترمیم عاطفی عالی عوامل محافظتی در برابر قربانی شدن هستند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Emotional Intelligence as a Protective Factor against Victimization in School Bullying

Abstract

 Previous research has identified the main predictors of being a victim of school bullying. This study focused on the phenomenon of school bullying and its relationship with self-perceived emotional intelligence. The main aim was to analyze the mediating effect of emotional attention, clarity, and repair in relation to school victimization. The sample was made up of 822 primary school pupils from 10 public schools. Data were collected through self-reports, exploring the profile of victims of school bullying, and the dimensions of self-perceived emotional intelligence (PEI). A multivariate analysis and multinomial regression showed a relationship between the two variables; the probability of being a victim of school bullying was 5.14 times higher among pupils with low clarity, 2.72 times higher among pupils with low repair, and 2.62 times higher among pupils with excessive attention. The results demonstrated that the better their emotional regulation and understanding, the less likely pupils are to be victims of school bullying. This confirmed that adequate emotional attention and excellent emotional clarity and repair are protective factors against victimization.