عنوان فارسی مقاله:هوش هیجانی به عنوان یک عامل محافظتی در برابر قربانی شدن در قلدری مدرسه
چکیده
تحقیقات قبلی شاخصهای پیش بینی اصلی قربانی قلدری مدرسه را شناسایی کردهاند. این پژوهش بر روی پدیده قلدری مدرسهای و رابطه آن با هوش هیجانی ادراک شده از خود متمرکز شده است. هدف اصلی تجزیه و تحلیل اثر میانجی توجه عاطفی (هیجانی)، وضوح و ترمیم در رابطه با قربانی شدن مدرسه بود. نمونه شامل ۸۲۲ دانش آموز مقطع ابتدایی از ۱۰ مدرسه دولتی بود. دادهها از طریق گزارش خود، کاوش در پروفایل قربانیان قلدری در مدرسه و ابعاد هوش هیجانی خود ادراک شده (PEI) جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل چند متغیره و رگرسیون چند جملهای رابطه بین دو متغیر را نشان داد. احتمال قربانی قلدری مدرسه در دانشآموزان با وضوح پایین ۱۴/۵ برابر، در بین دانشآموزان با ترمیم کم ۷۲/۲ برابر و در بین دانشآموزان با توجه بیش از حد ۶۲/۲ برابر بیشتر بود. نتایج نشان داد که هر چه تنظیم و درک عاطفی آنها بهتر باشد، احتمال کمتری دارد که دانش آموزان قربانی قلدری مدرسه شوند. این امر تأیید میکند که توجه عاطفی کافی و وضوح و ترمیم عاطفی عالی عوامل محافظتی در برابر قربانی شدن هستند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.