تأثیر واقعیت افزوده (AR) بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 50

تعداد کلمات : 11500

مجله : electronics(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
23 ژوئن 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2454 بازدید
159,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر واقعیت افزوده (AR) بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دبیرستانی

چکیده

 فناوری‌های جدید در حال حاضر نقش اساسی در زمینه آموزشی ایفا می‌کنند. در نتیجه واقعیت افزوده (AR) اخیراً در مراکز آموزشی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، این فناوری آموزشی در سطح آموزش متوسطه به طور عمیق مورد بررسی قرار نگرفته است. از این رو، این پژوهش با هدف تحلیل تأثیر واقعیت افزوده بر عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه با توجه به جنسیت و نگرش دانش‌آموزان به این فناوری انجام شده است. در این پژوهش ترکیبی بر اساس نمونه‌گیری در دسترس، ۳۲۱ دانش‌آموز ۱۴ تا ۱۷ ساله از همان مدرسه متوسطه در یک گروه آزمایش (۱۵۹ نفر) و یک گروه کنترل (۱۶۲ نفر) قرار گرفتند. گروه کنترل از یک روش سنتی در یک محیط یادگیری مبتنی بر اسلاید استفاده کردند، در حالی که گروه آزمایشی با یک برنامه موبایل AR (ComputAR) طراحی شده با مفاهیم مشابه کار کردند. ابزار گردآوری داده‌ها شامل پیش آزمون-پس آزمون در هر دو گروه و مصاحبه نیمه ساختاریافته در گروه آزمایش بود. نتایج نشان داد که دانش‌آموزانی که از واقعیت افزوده استفاده می‌کردند نمرات بهتری کسب کردند و مزایای بالقوه ادغام این فناوری در فرآیند تدریس را برجسته کرد. تفاوت معنی داری از نظر جنسیت دانش آموزان مشاهده نشد. در نتیجه، این مطالعه یافته‌هایی را ارائه می‌دهد که استفاده از واقعیت افزوده را در مدارس متوسطه تشویق می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Impact of Augmented Reality (AR) on the Academic Performance of High School Students

Abstract

 New technologies currently play a fundamental role in the educational context. As a result, augmented reality (AR) has recently gained a presence in educational centres. However, this educational technology has not been explored in depth at the secondary education level. Therefore, this research aims to analyse the impact of augmented reality on the academic performance of secondary education students, considering gender and the students’ attitudes toward this technology. In this mixed-method research based on convenient sampling, 321 students aged 14 to 17 years from the same secondary education school were assigned to an experimental group (n = 159) and a control group (n = 162). The control group used a traditional methodology in a slide-based learning environment, while the experimental group worked with an AR mobile application (ComputAR) designed with the same concepts. The data collection instruments used comprised a pre-test/post-test in both groups and semi-structured interviews in the experimental group. The results showed that the students who used augmented reality achieved better grades, highlighting the potential benefits of integrating this technology into the teaching process. No significant differences were observed regarding the gender of the students. In conclusion, this study provides findings that encourage the use of augmented reality in secondary schools.