مسئولیت اجتماعی شرکت و سرمایه فکری: منابع رقابت پذیری و مشروعیت در شیوه‌های مدیریت سازمان‌ها

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 48

تعداد کلمات : 15000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
3 نوامبر 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
3397 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مسئولیت اجتماعی شرکت و سرمایه فکری: منابع رقابت پذیری و مشروعیت در شیوه‌های مدیریت سازمان‌ها

 چکیده

 دو استراتژی مهم مدیریتی ابتکارات سازمان‌ها را در سال‌های اخیر شکل داده است: مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) و سرمایه فکری (IC). پیاده سازی اقدامات داوطلبانه CSR توسط سازمانها متضمن تعهدی است که فراتر از اقدامات صرف است و گامی به سوی تأمین منافع برای این نهادها است. در مقابل، سرمایه فکری به مجموعه‌ای از دارایی‌های نامشهود سازمانی (یعنی سرمایه انسانی، ساختاری و رابطه‌ای) اطلاق می‌شود که می‌توانند ارزش بیشتری نسبت به دارایی‌های مشهود ارائه دهند. اجرای هر دو استراتژی مستقل از یکدیگر منبع مزیت‌های رقابتی برای سازمان‌ها از جمله مشروعیت بیشتر در بخش خود است. با این حال، مطالعه حاضر به دنبال بررسی امکان تقویت پیوند بین CSR و IC با ادغام شیوه‌های مسئولیت‌پذیر اجتماعی در پیکربندی هر بعد IC است. بنابراین، هدف این تحقیق تعیین این بود که آیا ابتکارات CSR می‌تواند باعث بهبود در مؤلفه‌های کلیدی IC در سازمان‌ها شود یا خیر. این مطالعه شامل سازمان‌های اسپانیایی بسیار متنوع از شرکت‌های کوچک و متوسط گرفته تا شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های خصوصی و دولتی و سازمان‌هایی بود که اهداف متعددی را انجام می‌دادند، مانند دانشگاه‌ها که همگی در حال اجرای طرح‌های CSR بودند. از روش حداقل مربعات جزئی برای برآورد مدل معادلات ساختاری برای دستیابی به هدف استفاده شد. یافته‌ها شامل این است که CSR سرمایه فکری سازمان‌ها را بهبود می‌بخشد و رقابت‌پذیری حاصل منبع مشروعیت است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Corporate Social Responsibility and Intellectual Capital: Sources of Competitiveness and Legitimacy in Organizations’ Management Practices

 

Abstract

 Two important managerial strategies have shaped organizations’ initiatives in recent years: corporate social responsibility (CSR) and intellectual capital (IC). Organizations’ implementation of voluntary CSR practices implies a commitment that goes beyond mere actions and it constitutes a step toward securing benefits for these entities. In contrast, IC refers to a set of intangible organizational assets (i.e., human, structural, and relational capital) that are capable of providing greater value than tangible assets do. Putting both strategies into practice independently of each other is a source of competitive advantages for organizations, including more legitimacy in their sector. However, the present study sought to explore the possibility of strengthening the link between CSR and IC by integrating socially responsible practices into the configuration of each IC dimension. Thus, this research’s objective was to determine whether CSR initiatives can generate improvements in key IC components in organizations. The study included extremely diverse Spanish organizations ranging from small and medium-sized enterprises to large firms, private and public companies, and organizations serving multiple purposes, such as universities—all of which were implementing CSR initiatives. The partial least squares technique was applied to estimate a structural equation model to achieve the objective. The findings include that CSR improves organizations’ IC and that the resulting competitiveness is a source of legitimacy.