رابطه بین ورزش، خودکارآمدی، هوش هیجانی و بهزیستی ذهنی دانشجویان

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 8300

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
18 جولای 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2689 بازدید
74,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه بین ورزش، خودکارآمدی، هوش هیجانی و بهزیستی ذهنی دانشجویان

 چکیده

 هدف: تجزیه و تحلیل عمیق عوامل مؤثر بر بهزیستی ذهنی دانشجویان و مکانیسم مسیر بین هر عامل. روش: مقیاس رتبه‌بندی فعالیت بدنی (PARS-3) مقیاس هوش هیجانی (EIS)، مقیاس خودکارآمدی (GSES) و مقیاس بهزیستی ذهنی (SWS) برای ۸۲۶ دانشجو از دو دانشگاه جامع در سال ۱۳۹۰ استفاده شد. دانشجویان کالج با انجام یک بررسی پرسشنامه، از نرم افزارهای آماری SPSS22.0 و AMOS21.0 برای پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده استفاده کردند. یافته‌ها: (۱) ورزش با خودکارآمدی، هوش هیجانی و بهزیستی ذهنی رابطه مثبت معنی‌داری داشت. خودکارآمدی با هوش هیجانی و بهزیستی ذهنی همبستگی مثبت و معناداری داشت. هوش هیجانی با بهزیستی ذهنی همبستگی مثبت معناداری داشت. (۲) ورزش یک اثر پیش بینی کننده مثبت مستقیم بر بهزیستی ذهنی دارد (ES = 0.16)(3) خودکارآمدی (ES = 0.057) و هوش هیجانی (ES = 0.077) به ترتیب نقش میانجی بین ورزش و بهزیستی ذهنی دارند. در این میان، اثر میانجی زنجیره‌ای (۰۲۶/۰ = ES) خودکارآمدی و هوش هیجانی نیز به سطح معنی داری رسید نتیجه گیری: شرکت فعال در تمرینات بدنی نه تنها می‌تواند به طور مستقیم سطح بهزیستی ذهنی دانشجویان را بهبود بخشد، بلکه به طور غیرمستقیم از طریق بهبود خودکارآمدی، بهزیستی ذهنی آنها و همچنین مدیریت هیجانی و توانایی‌های هیجانی آنها را تحت تأثیر قرار می‌دهد وموجب بهبود احساس رضایت از زندگی دانشجویان، مانند مدرک تحصیلی، عواطف مثبت و هیجانات منفی می‌شود.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Relationship among College Students’ Physical Exercise, Self-Efficacy, Emotional Intelligence, and Subjective Well-Being

Abstract

 Purpose: To deeply analyze the influencing factors on college students’ subjective wellbeing and the path mechanism between each factor. Method: The physical activity rating scale (PARS-3), the emotional intelligence scale (EIS), the self-efficacy scale (GSES), and the subjective well-being scale (SWS) were used for 826 students from two comprehensive universities in southwest China. College students conducted a questionnaire survey, and used SPSS22.0 and AMOS21.0 statistical software to process and analyze the obtained data. Results: (1) Physical exercise was significantly positively correlated with self-efficacy, emotional intelligence, and subjective wellbeing; self-efficacy was significantly positively correlated with emotional intelligence and subjective well-being; emotional intelligence was significantly positively correlated with subjective well-being; (2) Physical exercise has a direct positive predictive effect on subjective well-being (ES = 0.16); (3) Selfefficacy (ES =0.057) and emotional intelligence (ES = 0.077) play a part in mediating the role between physical exercise and subjective well-being, respectively. Meanwhile, the chain mediation effect (ES = 0.026) of self-efficacy and emotional intelligence also achieved a significant level, among them, only others’ emotional management and emotional application were involved in the regulation of emotional intelligence. Conclusions: Actively participating in physical exercise could not only directly improve the level of subjective well-being of college students but also indirectly affect their subjective well-being by improving their self-efficacy, as well as their emotional management and emotional application abilities, thereby improving college students’ life satisfaction feelings of happiness, such as degree, positive emotion, and negative emotion.