تأثیر پارتی بازی (خویشاوند سالاری) بر نگرش سازمانی کارکنان در شرکت‌های مسکن

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 33

تعداد کلمات : 9600

مجله : Tourism & Management Studies

انتشار : 2024

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
4 ژوئن 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5209 بازدید
130,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر پارتی بازی (خویشاوند سالاری) بر نگرش سازمانی کارکنان در شرکت‌های مسکن

 چکیده

 این مطالعه به بررسی تأثیر پارتی بازی در صنعت هتلداری بر تعهد سازمانی عاطفی، هویت، بدبینی و اعتماد می‌پردازد. این عوامل کلیدی، که هدف اصلی این مطالعه هستند، به تفصیل مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت تا یک چشم انداز خاص مربوط به بخش ارائه شود. این تحقیق عمدتاً بر درک پویایی‌های خاص هر بخش با تمرکز بر ادراک کارکنان از این عوامل متمرکز خواهد بود. نتایج یک نظرسنجی انجام شده بر روی ۳۹۷ کارمند شاغل در هتل‌های ۵ ستاره در قبرس شمالی نشان داد که پارتی بازی تأثیر نامطلوبی بر سطوح تعهد سازمانی عاطفی کارکنان، هویت سازمانی، بدبینی شناختی، بدبینی رفتاری، بدبینی عاطفی، اعتماد به سرپرستان، و اعتماد به همکاران دارد. این مفاهیم بر اهمیت مدیران کسب و کار برای پرداختن به مسائل مربوط به ادراک پارتی بازی تاکید می‌کند، زیرا انجام این کار می‌تواند عملکرد کلی سازمان آنها را به طور قابل توجهی افزایش دهد. این مطالعه با پر کردن شکاف دانش و ارائه بینش‌های ارزشمند برای دانشگاهیان، محققان و سایر ذینفعان به منابع موجود کمک می‌کند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:The impact of nepotism on employee organisational attitudes in accommodation enterprises

Abstract

This study investigates the impact of nepotism in the hotel industry on affective organisational commitment, identity, cynicism, and trust. These key factors, which are the focus of the study, will be analysed in detail to provide a sector-specific perspective. The research will mainly focus on understanding the sector-specific dynamics of each effect by concentrating on the employees' perceptions of these factors. The results of a survey conducted on 397 employees employed in 5-star hotels in Northern Cyprus found that nepotism exerts an adverse influence on employees' levels of affective organisational commitment, organisational identification, cognitive cynicism, behavioural cynicism, affective cynicism, trust in supervisors, and trust in co-workers. These implications underscore the importance for business managers to address issues related to the perception of nepotism, as doing so can significantly enhance the overall performance of their organisations. This study contributes to the existing literature by filling a knowledge gap and offering valuable insights for academics, researchers, and other