کاهش ترس از آب و آب هراسی با استفاده از ویدئوی ۳۶۰ درجه؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 23

تعداد کلمات : 7300

مجله : Frontiers in Education

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
16 آوریل 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1860 بازدید
65,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:کاهش ترس از آب و آب هراسی با استفاده از ویدئوی ۳۶۰ درجه؟

چکیده

 غرق شدن یک تهدید جدی برای سلامت عمومی است که هر ساله جان ۳۷۲۰۰۰ نفر را در سراسر جهان می‌گیرد که می‌تواند با توانایی شنا کردن افراد مرتبط باشد. یادگیری شنا مستلزم ترس محدود از آب است. این مطالعه اکتشافی علایق بالقوه استفاده از ویدئوی ۳۶۰◦ را برای کاهش ترس و دلهره که زمینه ساز اکواوفوبیا است، بررسی کرد. دو دانش‌آموز ۱۱ تا ۱۲ ساله که غیرشناگر بودند و تمایلی به ورود به آب نداشتند (یعنی امتناع و/یا ترس از غوطه‌ور شدن یا غوطه‌ور کردن تنها بخشی از صورت یا بدن در آب داشتند) در مصاحبه‌های کیفی شرکت کردند. مشاهده ویدیوی ۳۶۰◦ از یک محیط آبی در سطوح به تدریج عمیق‌تر از طریق نمایشگر نصب شده روی سر (HMD) صورت گرفت. سه یافته اصلی شناسایی شد. اول، استفاده از یک ویدیوی ۳۶۰◦ مشاهده شده در HMD باعث شد تا دانش‌آموزان یک تجربه غوطه‌ورسازی بدنی اصلی را تجربه کنند یعنی نوعی غوطه‌ور شدن در استخر اما تجربه‌شده در خارج از استخر. دوم، دانش آموزان درگیری عاطفی قوی بین اضطراب و کنجکاوی ناشی از کاوش در محیط آبی احساس کردند. ثالثاً، دانش آموزان در هنگام مشاهده، نشانه‌های ادراکی دقیق و دانش مربوط به محیط آبی را توسعه دادند و به دست آوردند. پیامدهای این یافته‌ها مزایای استفاده از ویدئوی ۳۶۰◦ را به عنوان ابزاری برای افزایش اعتماد به نفس و آشنایی بیشتر با محیط آبی برای حمایت از یادگیری و کاهش فوبیا در غیر شناگران برجسته می‌کند. محدودیت‌های مطالعه و جهت‌های تحقیقات آینده مورد بحث قرار می‌گیرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Reducing fear of water and aquaphobia through 360 degree video use?

Abstract

 Drowning is a serious public health problem threat claiming the lives of 372,000 people each year worldwide that can be linked to an individual’sability to swim. Learning to swim requires limited fear of water. This exploratory study investigated the potential interests of 360◦ video use for reducing fear and apprehension that underpin aquaphobia. Two students aged 11–12 years old who were non-swimmers with a reluctance to enter the water (i.e., a refusal and/or fear of immersion or to immerse only part of the face or the body in water) participated in qualitative interviews while viewing 360◦ video of an aquatic environment at progressively deeper levels through a head-mounted display (HMD).Three main findings were identified. First, the use of a 360◦ video viewed in an HMD led students to live an original corporeal immersive experience, a kind of immersion in the pool but experienced outside the pool. Second, students felt a strong emotional engagement between anxiety and curiosity from exploring the aquatic environment. Third, during the viewing situation, students developed and acquired accurate perceptive cues and knowledge related to the aquatic environment. The implications of these findings highlight the benefits of 360◦ video use as a tool to enhance greater confidence and familiarity with the aquatic environment to support learning and reduce phobia in non-swimmers.Limitations of the study and future research directions are discussed.