گفتمان و قدرت در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) دیدگاه مقایسه‌ای

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 11000

مجله : Cogent Social Sciences

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
3 سپتامبر 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1403 بازدید
39,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:گفتمان و قدرت در نهادینه سازی مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) دیدگاه مقایسه‌ای

چکیده

 این مقاله بررسی می‌کند که چگونه شرکت‌ها از گفتمان در مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR) برای ایجاد مشارکت خود در مسائل اجتماعی استفاده می‌کنند. گفتمان از دریچه «گنجینه های تفسیری» مورد استفاده در گزارش بررسی می‌شود، که به‌عنوان خوشه‌هایی از اصطلاحات ظاهر می‌شوند که برای ساختن نسخه‌هایی از واقعیت استفاده می‌شوند و بنابراین سازنده CSR هستند. این مقاله با استفاده از دیدگاهی نوآورانه که نهادگرایی گفتمانی را با مفاهیم فوکو از دانش، قدرت و گفتمان ترکیب می‌کند، بررسی می‌کند که چگونه گنجینه های تفسیری در خودگزارش‌دهی استفاده می‌شوند و چگونه این امر پیامدهای اجتماعی دارد. سهم این مقاله در تحقیقات CSR هم نظری و هم تجربی است. با این فرض که زمینه جنبه مهمی از چگونگی ساخت گفتمان است، مواد تجربی شامل گزارش خود شرکت از دو زمینه اقتصاد نوظهور (آفریقای جنوبی و موریس) و دو دولت پیشرفته (سوئد و بریتانیا) است. تجزیه و تحلیل راه‌هایی را نشان می‌دهد که در آنها مجموعه‌های تفسیری نشان می‌دهد که چگونه نسخه‌های CSR در زمینه‌های سازمانی استفاده شده‌اند. نحوه ساخت این مجموعه‌ها همچنین نشان می‌دهد که چگونه شرکت‌ها با ایجاد شرایط و تعیین مرزها برای مشارکت شرکت در مسائل اجتماعی، قدرت را اعمال می‌کنند.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Discourse and power in the institutionalisation of corporate social responsibility (CSR): A comparative perspective

Abstract

 This article examines how companies use discourse in corporate social responsibility (CSR) self-reporting to construct their engagement in social issues. Discourse is examined through the lens of “interpretative repertoires” used in the reporting, which appear as clusters of terms that are used to construct versions of reality and thus are constitutive of CSR. Using an innovative perspective that combines discursive institutionalism with Foucault’s notions of knowledge, power and discourse, the article examines how interpretative repertoires are used in selfreporting and how this has social consequences. The contribution of this article to CSR research is both theoretical and empirical. Beginning with the assumption that context is an important aspect of how discourse is constructed, the empirical material includes company self-reporting from two emerging economy contexts (South Africa and Mauritius) and two advanced welfare states (Sweden and the UK). The analysis reveals the ways in which interpretative repertoires reflect how the versions of CSR are anchored in institutional contexts. How these repertoires are constructed also reveals how companies exercise power by constructing the conditions, and setting the boundaries, for company engagement in social issues.