دوسوتوانی رفتاری: تأثیر بر بهزیستی فردی و کار با عملکرد بالا در دانشگاه

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 9000

مجله : Journal of Further and Higher Education

انتشار : 2019

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
7 نوامبر 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1506 بازدید
69,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:دوسوتوانی رفتاری: تأثیر بر بهزیستی فردی و کار با عملکرد بالا در دانشگاه

چکیده

  کار علمی مستلزم دو سوتوانی رفتاری است: توانایی نشان دادن همزمان اکتشاف (خلاقیت در تحقیق و/یا در آموزش و یادگیری نوآورانه) و بهره برداری (انطباق با تضمین کیفیت). با این حال، اطلاعات کمی در مورد تأثیرات دوسوتوانی رفتاری بر بهزیستی تک تک کارکنان وجود دارد. ما تجربیات مردانی را که در نقش‌های آکادمیک در دانشگاه‌های سوئد و بریتانیا کار می‌کنند، بررسی می‌کنیم. به طور خاص، ما روابط بین دوسوتوانی رفتاری و ادراک بهزیستی را با استفاده از یک رویکرد تفسیری مبتنی بر تحلیل روایی بررسی می‌کنیم. علیرغم تفاوت‌های اجتماعی بین سوئد و بریتانیا، دانشگاهیان در هر دو کشور احساس می‌کردند که برای برآورده کردن خواسته‌های دوسوتوانی مجهز نیستند. این منجر به نتایج عملکردی متفاوت با پیامدهای جدی برای بهزیستی شد. ما تأثیر شرایط شخصی و نقش نمایندگی در طراحی کار را به عنوان دو پیشینه کلیدی نتایج مثبت بهزیستی شناسایی و مورد بحث قرار می‌دهیم.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Behavioural ambidexterity: effects on individual well-being and high performance work in academia

Abstract

Academic work demands behavioural ambidexterity: the ability to simultaneously demonstrate exploration (creativity in research and/or in innovative teaching and learning practice) and exploitation (compliance with quality assurance). However, little is known about the effects of behavioural ambidexterity on the well-being of individual employees. We explore the experiences of men working in academic roles at universities in Sweden and the UK. More specifically, we examine the relations between behavioural ambidexterity and perceptions of well-being using an interpretative approach based on narrative analysis. Despite societal differences between Sweden and the UK, academics in both countries felt ill equipped to fulfil the demands for ambidexterity. This resulted in mixed performance outcomes with serious implications for well-being. We identify and discuss the influence of personal circumstances and the role of agency in work design as two key antecedents of positive well-being outcomes.