عنوان فارسی مقاله:عوامل تعیین کننده یادگیری آنلاین فعال در محیط یادگیری هوشمند: یک مطالعه تجربی با PLS-SEM
چکیده
یک محیط یادگیری هوشمند، شامل شخصیسازی، بازخورد بهنگام و تعامل هوشمند، شرایط اولیه را برای مشارکت فعال در آموزش آنلاین فراهم میکند. شناسایی عواملی که بر یادگیری آنلاین فعال در یک محیط یادگیری هوشمند تأثیر میگذارند، برای پیشنهاد استراتژیهای بهبود هدفمند و افزایش اثربخشی یادگیری آنلاین فعال آنها حیاتی است. این مطالعه چارچوب پژوهشی یادگیری آنلاین فعال را با تئوریهای رضایت از یادگیری، مدل پذیرش فناوری (TAM) و یک محیط یادگیری هوشمند میسازد. ما فرض میکنیم که عوامل زیر بر یادگیری آنلاین فعال تأثیر میگذارند: ویژگیهای معمول یک محیط یادگیری هوشمند، سودمندی درک شده و سهولت استفاده، انزوای اجتماعی، انتظارات یادگیری و شکایات. در مجموع ۵۲۸ پرسشنامه معتبر از طریق بسترهای آنلاین جمع آوری شد. تحلیل مدلسازی معادلات ساختاری حداقل مربعات جزئی (PLS-SEM) با استفاده از SmartPLS 3 نشان داد که: (۱) شخصیسازی، تعامل هوشمند و بازخورد بلادرنگ محیط یادگیری هوشمند، همگی تأثیر مثبتی بر یادگیری آنلاین فعال دارند. (۲) سهولت استفاده و سودمندی درک شده در مدل پذیرش فناوری (TAM) بر یادگیری فعال آنلاین تأثیر مثبت دارد. (۳) به طور ابتکاری چند متغیر جدید را کشف کرد که بر یادگیری آنلاین فعال تأثیر میگذارد: انتظارات یادگیری تأثیر مثبتی بر یادگیری آنلاین فعال دارد، در حالی که شکایات یادگیری و انزوای اجتماعی تأثیر منفی بر یادگیری آنلاین فعال دارد. بر اساس نتایج، این مطالعه مدل آموزش هوشمند آنلاین را پیشنهاد میکند و چگونگی ترویج یادگیری آنلاین فعال در یک محیط هوشمند را مورد بحث قرار میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.