عنوان فارسی مقاله:مدیرعامل مؤسس، ویژگیهای مدیرعامل و کارایی نوآوری شرکت: مطالعه تجربی شرکتهای پذیرفته شده در GEM چین
چکیده
اگرچه این موضوع کاملاً مشخص شده است که مدیر عاملان مؤسس میتوانند بر نوآوری شرکت تأثیر بگذارند، مطالعات کمی به طور جامع بررسی کردهاند که چگونه مدیرعامل مؤسس بر ورودی نوآوری، خروجی نوآوری و نرخ تبدیل ورودی به خروجی شرکت تأثیر میگذارد و چگونه این تأثیرات به ویژگیهای جمعیت شناختی، شناختی و موقعیت شرکتی مدیر عامل مؤسس بستگی دارد. ما دادههای پانل نه ساله شرکتهای پذیرفته شده در بازار شرکتی رشد چین (GEM) را تجزیه و تحلیل میکنیم تا به طور تجربی رابطه بین مدیرعامل مؤسس (در مقابل مدیرعامل غیر مؤسس)، ویژگیهای مدیرعامل و کارایی نوآوری شرکت را بررسی کنیم. تجزیه و تحلیل ما چهار یافته اصلی را ایجاد میکند. اولاً، شرکتهای مدیرعامل مؤسس ورودی نوآوری کمتر و خروجی نوآوری بالاتری نسبت به شرکتهای مدیرعامل غیرمؤسس دارند. دوم، در مقایسه با مدیران عامل مؤسس مرد، مدیران عامل مؤسس زن میتوانند ورودی نوآوری را بدون کاهش خروجی نوآوری کاهش دهند. سوم، مدیران عامل مؤسس با سطح تحصیلات بالاتر نیز میتوانند ورودی نوآوری را بدون کاهش خروجی نوآوری کاهش دهند. در نهایت، در مقایسه با مدیران عامل مؤسسی که رئیس هیئت مدیره نیستند، مدیران عامل مؤسسی که سمتهای دوگانه دارند (مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره) ورودی نوآوری بالاتری را تخصیص میدهند، اما خروجی نوآوری افزایش نمییابد. این یافتهها به طور عملی و علمی در کمک به شرکتها در دستیابی به توسعه پایدار اهمیت دارند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.