مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری: یک مطالعه تطبیقی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 22

تعداد کلمات : 10000

مجله : Industrial Management & Data Systems

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
3 سپتامبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1226 بازدید
29,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری: یک مطالعه تطبیقی

 چکیده

  هدف – هدف از این مطالعه بررسی چگونگی تأثیر استراتژی های مسئولیت اجتماعی شرکتها (CSR) بر عملکرد نوآوری آنها از طریق دو متغیر واسطه ، مشارکت کارکنان و همکاری تامین کنندگان و مقایسه نحوه عملکرد این مکانیسم در صنایع خدمات و تولید است.

طراحی/روش شناسی/رویکرد- مدل مفهومی بر اساس نظریه ذینفعان ، دیدگاه مبتنی بر منابع (RBV) و منطق غالب خدمات (SDL) ساخته شده است. بر اساس داده های نظرسنجی از ۶۸۶ شرکت خدماتی و ۱۶۴۶ شرکت تولیدی ، روابط فرضی با استفاده از مدل معادلات ساختاری (SEM) مورد آزمایش قرار گرفت. یافته ها – نتایج تجربی نشان داد که CSR به ترتیب بر نوآوری خدمات و نوآوری محصول در شرکتهای خدماتی و شرکتهای تولیدی تأثیر مثبت می گذارد و این تأثیرات با مشارکت کارکنان و همکاری تامین کننده به طور مثبت واسطه می شوند. با این حال ، در مقایسه با شرکتهای تولیدی ، تأثیر CSR بر عملکرد نوآوری برای شرکتهای خدماتی بیشتر بود. همکاری میان تأمین کنندگان و مشارکت کارکنان نیز در میانجی گری رابطه بین CSR و عملکرد نوآوری ، نقش قوی تری در شرکت های خدماتی ایفا می کند.

اصالت/ارزش – با تجزیه و تحلیل و تأیید اثرات مستقیم و غیر مستقیم CSR بر عملکرد نوآوری در صنایع خدمات و تولید ، این مطالعه به مزایای استراتژیک CSR پرداخته و تحقیقات گسترده ای بر روی مزایای مالی CSR تمرکز کرده است. بنابراین ، یافته های آن به درک ما از مسائل پایداری و نوآوری کمک می کند. از دیدگاه نظری ، این مطالعه نظریه RBV ، SDL و ذینفعان را در زمینه رابطه CSR و نوآوری گسترش داد و نشان داد که شرکت ها می توانند ابتکارات CSR و نوآوری را برای دستیابی به هم افزایی استراتژیک هماهنگ کنند. همچنین شباهت ها و تفاوت های بین شرکت های خدماتی و تولیدی در مورد مکانیسم تأثیر CSR بر نوآوری را آشکار کرد(مسئولیت اجتماعی شرکت و نوآوری).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title:Corporate social responsibility and innovation: a comparative study

Abstract

 Purpose – The purpose of this study was to examine how firms’ corporate social responsibility (CSR) strategies affect their innovation performance via two mediating variables, employee involvement and supplier collaboration, and compare how this mechanism works in the service and manufacturing industries. Design/methodology/approach – The conceptual model was built on stakeholder theory, the resourcebased view (RBV) and service-dominant logic (SDL). Based on survey data from 686 service firms and 1,646 manufacturing firms, the hypothesized relationships were tested using structural equation modeling (SEM). Findings – The empirical results showed that CSR positively affected service innovation and product innovation in service firms and manufacturing firms, respectively, and that these effects were positively mediated by employee involvement and supplier collaboration. However, compared with manufacturing firms, the effect of CSR on innovation performance was greaterforservice firms. Supplier collaboration and employee involvement also played a stronger role in service firms when mediating the relationship between CSR and innovation performance. Originality/value – By analyzing and validating the direct and indirect effects of CSR on innovation performance in both the service and manufacturing industries, this study addressed the strategic benefit of CSR and extended research focused on the financial benefits of CSR. Therefore, its findings contribute to our understanding of sustainability and innovation issues. From a theoretical perspective, this study extended the RBV, SDL and stakeholder theory to the context of the CSR-innovation relationship, and showed that firms could align CSR and innovation initiatives to achieve strategic synergy. It also revealed the similarities and differences between service and manufacturing firms regarding the mechanism through which CSR affects innovation.