light box
امتیاز 2.65 عوامل فرهنگی، انطباق و همدلی مربوط به رفتار رانندگی ناهنجار">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 10000
مجله : Safety Science
انتشار : 2014
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

 عنوان فارسی مقاله:عوامل فرهنگی، انطباق و همدلی مربوط به رفتار رانندگی ناهنجار در یک نمونه از رانندگان شهری ترکیه

 چکیده

چند مطالعه قبلی با استفاده از پرسش نامه رفتار راننده، به بررسی رابطه بین رفتار راننده، اثر اجتماعی و عوامل فرهنگی پرداختند. هدف این مطالعه، بررسی نقش خصوصیات همدلی و قانون مداری علاوه بر فرد گرایی/جمع گرایی فرهنگی و اجتناب از عدم قطعیت برای رفتارهای ناهنجار رانندگی در یک نمونه از رانندگان شهری ترکیه می‌باشد. این نظر سنجی پرسش نامه‌ای، بر اساس نمونه شامل ۱۷۹ راننده شهر ازمیر و استانبول است. نتایج نشان داد که صفات و فاکتورهای فرهنگی ارتباط نزدیکی با خطاها و تخلفات رانندگی دارند. توانایایی درک عواطف و احساسات دیگران (همدلی) همسو با رفتار سایرین (انطباق) مربوط به سطوح بالاتر بود. اجتناب از عدم قطعیت نیز با رفتارهای تخلف ارتباط داشت(انطباق وهمدلی مربوط به رفتار رانندگی). فرد گرایی عموذی (تلاش برای متفاوت بودن و رسیدن به منزلت اجتماعی)، مربوط به سطوح بالای خطا و تخلفات رانندگی بود در حالی که جمع گرایی عمودی (تلاش برای رسیدن به عدالت و سلسه مراتب اجتماعی) با سطوح پایین‌تر تخلفات رانندگی ارتباط داشت. یافته‌ها حاکی از فشار اجتماعی سایر رانندگان برای ارتکاب تخلفات رانندگی بوده و حاکی از آن است که هدف مداخلات، کاهش رفتارهای ناهنجار رانندگی در شرایط شهری ترکیه با افزایش مقاومت رانندگان به این فشار بود. هم چنین، مداخلات بر رویکرد رانندگی مشارکتی و مصالحه آمیز، آموزش رانندگان برای مدیریت تنش و فشار و هدف یابی گروه‌های خاص و انواع تخلفات تاکید دارند(انطباق وهمدلی مربوط به رفتار رانندگی).

TITLE: Empathy, conformity, and cultural factors related to aberrant driving behaviour in a sample of Urban Turkish drivers

Few previous studies using the Driver Behaviour Questionnaire examined the link between reported driver behaviour, social influence and cultural factors. The aim of this study is to examine the role of empathy and conformity traits, as well as cultural individualism/collectivism and uncertainty avoidance, for aberrant driving behaviours in a sample of Turkish urban drivers. This questionnaire survey is based on a sample consisting of 179 drivers obtained in Izmir and Istanbul. Results showed that the traits and cultural factors were associated with driving violations and errors. The ability to conceive the emotions of others (empathy) was related to lower levels of reported driving errors and violations, whereas a tendency to amend behaviour in line with behaviour of others (conformity) was related to higher levels. Avoiding uncertainty also had a relation to more reported error conduct. Vertical individualism (striving to be distinct and for social status) was associated with higher levels of driving errors and violations, while vertical collectivism (striving for social equality and hierarchy) was related to lower levels of driving violations. The findings highlight the social pressure from other drivers to commit driving violations, and suggest that interventions aimed at reducing aberrant driving behaviours in urban Turkish settings should focus on increasing drivers’ resistance to this pressure. Interventions may also benefit by stressing a more compromising and collaborative driving approach, educating drivers in stress management, and targeting specific groups and types of violations.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    قیمت‌های مسکن و ریسک اعتبار: شواهدی از ایالات متحده
    خـریـد محـصـول
    نقش یادگیری مشارکتی در بهبود مهارت‌های ارتباطات کلامی دانشجویان یادگیرنده EFL
    خـریـد محـصـول
    شکستن مقاومت میزبان توسط نیای تکاملی مستقل ویروس رگبرگ زرد نکروتیک چغندر قند
    خـریـد محـصـول
    واکنش پروسکایت ها به عنوان مبدل‌های خودرو
    خـریـد محـصـول
    ویژگی‌های انتقال منفذی و انتشار مؤثر مونولیت سرامیکی برای مبدل کاتالیزوری خودرو
    خـریـد محـصـول
    مبدل ترافیکی و کاتالیستی- آلایندگی اتمسفری مربوطه در منطقه شهری ریو دوژانیرو
    خـریـد محـصـول
    مکانیسم بازیابی فلزات گروه پلاتینوم از مبدل‌های کاتالیستی در سیستم‌های استفاده شده در اگزوز
    خـریـد محـصـول
    مطالعه تفضیلی اکسایش کاتالییستی HCHO و co در کاتالیزور Mn0.75Co2.25O4
    خـریـد محـصـول
    رفتار سه سویه فازهای ترکیبی و جداگانه پلاتینوم، پالادیوم و رادیوم در ترکیب گازی کامل
    خـریـد محـصـول
    مطالعه در مقیاس بنچ گاز مصنوعی یک مبدل کاتالیزوری ۴ راهی: اکسایش کاتالیزوری
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا