light box
امتیاز 3.46 نعل اسب، زنجیره عرضه جهانی، و تهدید روز افزون چین: ایجاد راه کارهای ایده محور">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 27
تعداد کلمات : 9000
مجله : Business Horizons
انتشار : 2009
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:نعل اسب، زنجیره عرضه جهانی، و تهدید روز افزون چین: ایجاد راه کارهای ایده محور در یک زمان

 چکیده

شکل نعل اسب یک مدلی را نشان می دهد که روابط پیچیده آن موجب می شود تا باوان روابط بین  زنجیره های تامین چین و ایالات متحده را به طور   مناسب تری نشان داد.  از نظر استعاری، نعل اسب نشان می دهد که چگونه یک روند جهانی در چارچوب زنجیره های عرضه امریکایی چینی   بروز می یابد و چرا این روند می تواند تهدیدی جدی برای منافع اقتصادی امریکا باشد. چون این روند ها به طور مستقل از همه پاسخ های بالقوه شرکت های داخلی وجود دارند، به ندرت  می توان تهدیدات داخلی را در زنجیره عرضه  خارج کرد. بیشتر شرکت های امریکایی دارای توانمندی زیادی هستند که موجب کاهش نیروی   تهدید روز افزون چین می شود: توانایی  مدیریت و اجرای   زنجیره عرضه به طورهر چه خلاقانه تر. همان طور که مدل نعل اسبی نشان می دهد، بسیاری از شرکت های داخلی بایستی خلاق شوند. برای  رفع این نیاز،  مدل ماتریکس خلاقیت زنجیره در این مقاله ایجاد شده است. این مدل نشان می دهد که چگونه زنجیره عرضه داخلی می تواند موجب شناسایی و شبیه سازی ایده های بزرگ در میان رتبه های مدیریتی و توسعه خلاقیت شرکت در اجرای راهبردی زنجیره تامین شوند.  این شرکت قادر به دفاع از خود در برابر تهدیدات روز افزون چینی می باشند(ایجاد راه کارهای ایده محور).

 title: Horseshoes, global supply chains, and an emerging Chinese threat: Creating remedies one idea at a time

Abstract

The horseshoe shape offers a model from which the complex relationships currently linking most Chinese and United States supply chain partners can be productively visualized. Wielded metaphorically, the horseshoe also illustrates how a momentous global trend may be rising within many Chinese-American supply chains, and why that trend might impose serious threats against United States economic interests for years to come. Because the trend exists independent of almost all domestic firms’ potential responses, only rarely can an associated domestic threat be eliminated within a particular United States/Chinese supply chain. Most United States firms possess a critical capability that could diminish the force of the emerging Chinese threat: the ability to manage and execute key supply chain functions more creatively. As the horseshoe illustrates, many domestic firms may soon be compelled to become more creative. To address this need, a supply chain creativity matrix model is developed in this article. The model demonstrates how domestic supply chain firms can stimulate and identify superior ideas amongst their managerial and subordinate ranks, therefore expanding the firm’s creative efficiency in the strategic execution of key supply chain functions. Those firms should be better able to defend themselves against these emerging Chinese threats.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
بررسی شیوه‌های استخراج کلاژن به منظور تجزیه تحلیل ایزوتوپ‌های پایدار در تحقیقات رژیم غذایی
خـریـد محـصـول
دلبستگی والدین ، وابستگی عاشقانه بزرگسالان و کودکان و رضایت زناشویی: بررسی زمینه های فرهنگی
خـریـد محـصـول
الگوهای دلبستگی(وابستگی) والدین در مادران کودکان مبتلا به اختلال اضطراب
خـریـد محـصـول
استراتژی‌های تمایز و عملکرد بانک‌های پول سپرده گذاری در بندر هارکورت، نیجریه
خـریـد محـصـول
تأثیر زکات تولید در افزایش درآمد در کاهش فقر جامعه در آچه اندونزی
خـریـد محـصـول
مروری بر راه حل‌های اینترنت اشیا برای کنترل انرژی هوشمند در ساختمان‌ها برای کاربردهای شهر هوشمند
خـریـد محـصـول
تحلیل محتوای صندوق های سرمایه گذاری مطابق با شرع در KSA: آیا عدالت اجتماعی مهم است ؟
خـریـد محـصـول
تأثیر شیوه های مدیریتی زنجیره تأمین سبز بر پایداری محیط زیست: کارخانه های تولید پوشاک آماده بنگلادش
خـریـد محـصـول
یک مطالعه اکتشافی برای شناسایی تأثیر سبک های رهبری در دستیابی به تعالی نهادی در بخش عمومی
خـریـد محـصـول
شروع تحقیقات کیفی: راهنمای فلسفی و عملی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا