light box
امتیاز 2.65 تأثیر بازاریابی الکترونیک روی رضایت مشتری: شواهدی از خدمات هواپیمایی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 23
تعداد کلمات : 6500
مجله : IOSR Journal of Business and Management (IOSR-JBM)
انتشار : 2020
ترجمه ی متون جدول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
فونت ترجمه : ب نازنین 12
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله: تأثیر بازاریابی الکترونیک روی رضایت مشتری: شواهدی از خدمات هواپیمایی انتخاب شده در نیجریه

 چکیده

 این مطالعه به ارزیابی اثر بازاریابی الکترونیک روی رضایت مشتری: شواهدی از خدمات هواپیمایی انتخاب شده در نیجریه پرداخته است. طرح تحقیق برای مطالعه، طرح نظر سنجی می‌باشد زیرا مطالعه شامل تعامل مستقیم با پاسخگویان و شرکت کنندگانی است که دارای ویژگی‌های مشترک هستند. جمعیت مورد مطالعه، ۱۸ خط هواپیمایی است که شش مورد از آن‌ها به صورت نمونه‌هایی بر این اساس انتخاب شدند که در آن فعال‌ترین خطوط هوایی داخلی در نیجریه وجود دارد. داده‌های مطالعه از یک صد مشتری (۱۰۰) خطوط هواپیمایی با استفاده از پرسشنامه‌ی ساخت یافته جمع اوری و با آماره‌ی توصیفی (جداول، میانگین و انحراف معیار) و آماره‌ی استنباطی (تحلیل رگرسیون) تحلیل شدند. این یافته نشان می‌دهد که بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیل تأثیرات مثبتی بر رضایت مشتری از خدمات هواپیمایی در نیجریه دارد. از آنجا که همه شاخص‌های بازاریابی الکترونیکی تأثیرات مثبتی بر رضایت مشتری دارند، نتیجه گرفتیم که بازاریابی الکترونیکی تأثیر مثبتی بر رضایت مشتری از خدمات هواپیمایی داخلی در نیجریه دارد. بنابراین، به شرکتهای هواپیمایی نیجریه توصیه شده است تا از خدمات بازاریابی الکترونیکی استفاده کنند تا بتوانند خدمات مؤثر را به مشتری خود ارائه دهند که در نهایت منجر به رضایت مشتری و سود بیشتر شود.

TITLE: Effect of Electronic Marketing on Customer Satisfaction: Evidence from Selected Airlines Services in Nigeria

Abstract

This study examined the effect of electronic marketing on customer satisfaction of selected airline services in Nigeria. The research design for the study is the survey design because the study involved interacting directly with a cross section of respondents who shared similar characteristics. The population of the study are the 18 domestic airlines of which six were selected as samples based on the fact that there are the most active domestic airlines in Nigeria. The data for the study were collected from one hundred (100) customers of the sampled airlines using a structured questionnaire and it was analyzed using both descriptive (tables, mean and standard deviation) and inferential statistics (regression analysis). The finding shows that search engine optimization, social media marketing and email marketing have positive effects on customer satisfaction of airline services in Nigeria. Since all the proxies for electronic marketing have positive effects on customer satisfaction, we concluded that electronic marketing has a positive effect on customer satisfaction with domestic airline services in Nigeria. Thus, it was recommended that airlines in Nigeria should take advantage of the electronic marketing in order to deliver effective services to their customer which will ultimately results to higher customer satisfaction and greater profits.

 

    ثبت دیدگاه

      • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
      • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
      • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

    محصولات مشابه
    پایداری نظریه ی جامعه شناسی نهادی: حسابداری مدیریت زیست محیطی در مصر
    خـریـد محـصـول
    مطالعه ی تاثیر یکپارچه سازی و ادغام چند کانالی در حفظ مشتری
    خـریـد محـصـول
    درک ارزش ادراک شده از پاساژ توسط مشتری
    خـریـد محـصـول
    تأثیر هیستروسکوپی بر روی روند بیماری در کارسینومای اندومتریال با خطر بالا
    خـریـد محـصـول
    شیوه‌های گزارش دهی مالی اینترنتی در عربستان سعودی
    خـریـد محـصـول
    تاثیر مسئولیت پذیری اجتماعی شرکتی بر روی وفاداری کارکنان در بخش آموزش عالی
    خـریـد محـصـول
    پرداخت مبتنی بر عملکرد، مدیریت عملکرد و فرصت های ترفیعی داخلی شیوه های منابع انسانی
    خـریـد محـصـول
    شیوع بالای استنوز (تنگی مجرای) نخاعی علامت دار در بزرگسالان نروژی با اکوندروپلازی
    خـریـد محـصـول
    نقص پروتئین مرتبط با فریزلد موجب اختلال در قدرت عضلات، حرکت و سطوح کالپین ۳ می‌شود
    خـریـد محـصـول
    بیماری پروانه‌ای (اپی‌درمولیز بولوسا اکوئیزیتا ) از پاتوفیزیولوژی تا گزینه‌های درمانی جدید
    خـریـد محـصـول
    ثبت اختراع یا انتشار مقاله

    ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

    در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

    از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

    برو بالا