light box
امتیاز 2.93 پاسخ شرکت به خشونت گروهی: فناوری، سرزنش و اشتغال و استخدام">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 37
تعداد کلمات : 16800
مجله : Journal of Business Ethics
انتشار : 2020
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:پاسخ شرکت به خشونت گروهی: فناوری، سرزنش و اشتغال و استخدام

 چکیده  

 زمانی که رفتار ناهنجار یکی از کارکنان منجر به ایجاد خشونت و هجمه در رسانه‌های اجتماعی می‌شود، مدیران با اخراج کردن کارمند، به این موضوع واکنش می‌دهند. این می‌تواند اشتباه باشد. این واقعیت که اخراج در شرایط خشونت و هجمه‌ی رسانه‌های اجتماعی رخ می‌دهد ناشی از رفتار ناهنجار کارکنان است، منجر به مطرح شدن دلایل اخلاقی قوی در برابر عمل مربوطه می‌شود. به ویژه، این موضوع مزیدی بر علت برای اخراج شده و در نهایت موجب عمل نامناسب سرزنش می‌شود. محققانی که در خصوص احراج کارکنان به خاطر رفتارهای ناهنجار هشدار داده‌اند، بر مسائل مربوط به فرایند یا نگرانی‌های حقوقی مربوط به آزادی بیان، سبک زندگی، تبعیض و اشتغال تاکید دارند. با این حال، این مسائل معمولاً جزیی و مشروط هستند. به علاوه، حتی اگر یک کسب و کار با رفتار غیر اخلاقی همراه نباشد استدلال ما، دلایل اخلاقی مهمی را برای مخالفت با اخراج در شرایط هجمه‌ی رسانه‌های اجتماعی فراهم می‌کند. با توجه به اینکه مدیران اغلب در مواردی که کارمند در مرکز خشم رسانه‌های جمعی قرار دارد، تحت فشار قابل توجهی قرار می‌گیرند به سرعت پاسخ دهند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که محققان شروع به روشن شدن مسائل هنجاری کنند. این مقاله به ادبیات فلسفی فزاینده در باب اخلاق سرزنش می‌پردازد و شرح جدیدی از نگرانی اخلاقی متمایز است که با اخراج در زمینه‌های خشم رسانه‌های جمعی ایجاد می‌شود(پاسخ شرکت به خشونت گروهی).

Title: Firm Responses to Mass Outrage: Technology, Blame, and Employment

Abstract

When an employee’s of-duty conduct generates mass social media outrage, managers commonly respond by fring the employee. This, I argue, can be a mistake. The thesis I defend is the following: the fact that a fring would occur in a mass social media outrage context brought about by the employee’s of-duty conduct generates a strong ethical reason weighing against the act. In particular, it contributes to the fring constituting an inappropriate act of blame. Scholars who caution against fring an employee for of-duty conduct have thus far focused primarily on due process related issues or legal concerns pertaining to free speech, lifestyle discrimination, and employment at-will. However, these concerns amount to only a partial, and contingent, diagnosis of what is at issue. I argue that even when due process considerations are met, frings in these contexts can be unjustifed. Moreover, even if a business is not concerned with the unethical conduct per se, but is rather strictly concerned with PR, the argument I advance nevertheless provides one important ethical reason that counts against frings in mass social media outrage contexts. Given that managers are often under signifcant pressure to respond swiftly in cases where an employee is at the center of mass social media outrage, it is especially important that scholars begin to clarify the normative issues. This article builds on the burgeoning philosophical literature on the ethics of blame and provides a novel account of a distinctive ethical concern that arises with frings in mass social media outrage contexts.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
عملکرد زیست محیطی شرکت و ارزش شرکت – با استفاده از معیارهای انتشار آلودگی
خـریـد محـصـول
اندازه گیری کمی عدم قطعیت بارندگی و تبخیر و تعرق در مدل‌سازی بارش-رواناب
خـریـد محـصـول
فیزیولوژی تنش غرقابی در جو
خـریـد محـصـول
ارزش مصرف، نوآوری مصرف کننده و پذیرش محصول جدید: شواهد تجربی از ویتنام
خـریـد محـصـول
کیفیت پایین خواب و خواب آلودگی در روز در متخصصان بهداشت: شیوع و عوامل مرتبط
خـریـد محـصـول
پریکاردیت حاد پس از مداخله عروق کرونر از راه پوست: کیس ریپورت
خـریـد محـصـول
آگاهی موقعیتی: تکنیک ها، چالش ها و چشم اندازها
خـریـد محـصـول
چگونه از مشکلات رایج اجرای فناوری اطلاعات سلامت جلوگیری کنیم
خـریـد محـصـول
ارزیابی هوشیاری و توجه پایدار در بزرگسالان مبتلا به ADHD
خـریـد محـصـول
کمبود(نقص) توجه و علائم ADHD در بزرگسالان مبتلا به بیماری فابری – یک مطالعه آزمایشی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، لیست اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. سامانه جستجوگر مالکیت فکری دارکوب به تازگی از پایگاه جستجو علائم تجاری خود نیز رونمایی کرده است که دارای امکانات تخصصی فراوانی می باشد.

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

 
برو بالا