اقدام و عملکرد استراتژیک شرکت های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط در کنیا

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 17

تعداد کلمات : 5800

مجله : THE INTERNATIONAL JOURNAL OF BUSINESS & MANAGEMENT

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
26 اکتبر 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1155 بازدید
23,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اقدام و عملکرد استراتژیک شرکت های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط در کنیا

 چکیده

 بخش لبنیات نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کنیا دارد. با این حال، بسیاری از شرکت‌ها در این بخش، به‌ویژه شرکت‌های کوچک و متوسط، همچنان با چالش‌های عملکردی مانند رقابت از بازار غیررسمی شیر غیرقانونی، دسترسی به بازارها و موانع بالای صنعت، محیط سیاست‌گذاری ضعیف و غیره مواجه هستند. اگرچه اقدامات استراتژیک هم در عمل و هم از نظر علمی مورد توجه قرار گرفته است، تأثیر آن بر عملکرد شرکت‌های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط ​​نامشخص است. این مطالعه به دنبال تعیین تأثیر اقدام استراتژیک بر عملکرد شرکت‌های پردازش دفتر خاطرات کوچک و متوسط ​​در کنیا بود. این مطالعه بر روی مدل کارت امتیازی متوازن تثبیت شد و یک فلسفه پژوهشی پوزیتیویسم را اتخاذ کرد. از طرح‌های تحقیق توصیفی و تبیینی استفاده شد. سرشماری انجام شد. داده‌های اولیه از مدیر اجرایی، مدیر مالی، مدیر بازاریابی و مدیران تولید جمع آوری شد. برای توضیح ویژگی‌های داده‌ها از آمار توصیفی مانند میانگین و انحراف معیار و برای آزمون تأثیر اقدام استراتژیک بر عملکرد شرکت از رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد که اقدام استراتژیک تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد شرکت‌های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط ​​در کنیا دارد. بنابراین تصور می‌شود که اقدام استراتژیک یک عامل محرک کلیدی در عملکرد شرکت‌های فرآوری لبنی کوچک و متوسط ​​در کنیا از طریق قابلیت‌ها و فعالیت‌های مدیران در فرآیند اجراست که به ایجاد مزیت رقابتی شرکت‌ها کمک می‌کند. این مطالعه با پر کردن شکاف‌های زمینه‌ای، تجربی و مفهومی شناسایی‌شده در ادبیات به مجموعه دانش کمک می‌کند و ارتباطی بین اقدام استراتژیک و عملکرد شرکت‌های فرآوری لبنی کوچک و متوسط ​​در کنیا ایجاد می‌کند. این مطالعه توصیه می‌کند که شرکت‌های فرآوری لبنیات کوچک و متوسط ​​در کنیا باید روی برندهای خود سرمایه‌گذاری کنند، عملیات تجاری را ساده‌تر کنند و به‌طور استراتژیک منابع را به فعالیت‌های مختلف شرکت اختصاص دهند تا عملکرد شرکت را افزایش دهند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Strategic Action and Performance of Small and Medium Sized Dairy Processing Firms in Kenya

Abstract

 The dairy sector plays a crucial role in the economic growth and development of Kenya. However, many firms in the sector, especially the small and medium sized, continue to face performance challenges such as competition from unregulated informal milk market, accessing markets and high industry barriers, poor policy environment among others. Although strategic action has received attention both in practice and scholarly, its effect on the performance of small and medium sized dairy processing firms remains uncertain. This study sought to determine the effect of strategic action on performance of small and medium sized diary processing firms in Kenya. The study was anchored on the balanced score card model and adopted a positivism research philosophy. Descriptive and explanatory research designs were used. A census survey was conducted. Primary data was collected from the chief executive officer, finance manager, marketing manager and production managers. Descriptive statistics such as mean and standard deviation were used to explain data characteristics and multiple regressions were used to test the effect of strategic action on firm performance. The results showed that strategic action has a positive significant effect on performance of small and medium sized dairy processing firms in Kenya. It is thus perceived that strategic action is a key driving factor in the performance of small and medium sized dairy processing firms in Kenya through the capabilities and activities of managers in the implementation process that aids building of competitive advantage of the firms. The study contributes to the body of knowledge by filling contextual, empirical, and conceptual gaps identified in literature and establishes a link between strategic action and performance of small and medium sized dairy processing firms in Kenya. The study recommends that small and medium sized dairy processing firms in Kenya should invest in their brands, simplify business operations and strategically allocate resources to various firm activities to enhance firm performance.