رابطه بین هوش هیجانی و بهزیستی شغلی در پرستاران بالینی چینی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 6000

مجله : BMC Nursing

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 فوریه 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1173 بازدید
35,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:رابطه بین هوش هیجانی و بهزیستی شغلی در پرستاران بالینی چینی: اثرات میانجی چندگانه همدلی و رضایت از ارتباط

 چکیده

  سابقه و هدف: کار پرستاری با فشار زیادی همراه است و پرستاران اغلب تحت فشار قرار می گیرند. بنابراین، تنظیم هیجانی صحیح برای بهبود بهزیستی شغلی پرستاران و ترویج مشارکت بهتر در کار پرستاری ضروری است. هدف از این مطالعه ایجاد یک مدل ساختاری برای تخمین تأثیر هوش هیجانی پرستاران بالینی چینی بر بهزیستی شغلی، با استفاده از واسطه‌های متعدد برای توضیح مکانیسم‌های درونی زیربنای رابطه بود.

روش‌ها: این مطالعه مقطعی بر روی ۱۴۷۵ پرستار ثبت‌نام شده از یک بیمارستان چینی بود که به مقیاس‌های هوش هیجانی، همدلی، رضایت ارتباطی و بهزیستی شغلی پاسخ دادند. تجزیه و تحلیل مسیر با استفاده از یک مدل میانجی چندگانه با استفاده از AMOS 23.0 انجام شد.

یافته‌ها: از بین کلیه پرستاران بالینی شرکت‌کننده در نظرسنجی، ۱۴۷۵ نفر (۹۸٫۳۳%) پرسشنامه را تکمیل کردند. نمره بهزیستی شغلی پرستاران ۶۳/۱۲ ± ۶۱/۸۳ بود. بین بهزیستی شغلی و رضایت از ارتباط، هوش هیجانی و توانایی همدلی همبستگی مثبت و معناداری وجود داشت (r = 0.346-0.570، P <0.001). همدلی و رضایت از ارتباط تا حدی رابطه بین هوش هیجانی و بهزیستی شغلی را با اندازه اثر ۰٫۰۴۷ و ۰٫۲۲۷ واسطه کردند. اثر واسطه‌ای زنجیره‌ای همدلی و رضایت از ارتباط مقدار ۰۴۵/۰ داشت.

نتیجه‌گیری: توصیه می‌شود مدیران بیمارستان‌ها نسبت به ارتقای سطح هوش هیجانی پرستاران و انجام آموزش‌های روان‌شناختی حرفه‌ای برای ارتقای همدلی و رضایت ارتباطی پرستاران و در نهایت بهزیستی شغلی آنان اقدام کنند(بهزیستی شغلی در پرستاران بالینی).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Relationship between emotional intelligence and job well-being in Chinese clinical nurses: multiple mediating effects of empathy and communication satisfaction

Abstract

 Background: Nursing work is associated with great pressure, and nurses are often overwhelmed. Therefore, correct emotional regulation is essential to improve nurses’ job well-being and promote better engagement in nursing work. The purpose of this study was to establish a structural model to estimate the impact of Chinese clinical nurses’ emotional intelligence on job well-being, using multiple intermediaries to explain the internal mechanisms underlying the relationship. Methods: This was a cross-sectional study of 1475 registered nurses from a Chinese hospital who provided responses to emotional intelligence, empathy, communication satisfaction, and job well-being scales. Path analysis using a multiple mediation model was performed using AMOS 23.0. Results: Among all clinical nurses who participated in the survey, 1475 (98.33 %) completed the questionnaire. The nurses’ job well-being score was 83.61 ± 12.63. There was a significant positive correlation between job well-being and communication satisfaction, emotional intelligence, and empathy ability (r = 0.346–0.570, P < 0.001). Empathy and communication satisfaction partially mediated the relationship between emotional intelligence and job wellbeing, with effect sizes of 0.047 and 0.227, respectively. The chain mediating effect of empathy and communication satisfaction had a value of 0.045. Conclusions: It is recommended that hospital managers take actions to improve nurses’ emotional intelligence level, and conduct professional psychological training to improve nurses’ empathy and communication satisfaction, and ultimately improve their job well-being.