داشتن PSTD با اختلال تجزیه بعید به نظر می‌رسد: درک اختلال هویت تجزیه‌ای

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 21

تعداد کلمات : 10000

مجله : Psychiatry Research

انتشار : 2017

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 ژانویه 2021
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1084 بازدید
32,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:داشتن PSTD با اختلال تجزیه بعید به نظر می‌رسد: درک اختلال هویت تجزیه‌ای از طریق گزارشات شخص اول

چکیده

 هدف: پنج شرکت کننده با تشخیص اختلال هویت تجزیه‌ای در مورد تجربیات خود برای ارائه اطلاعات جدید و درک شرایط که اغلب در مورد آن سو تفسیر وجود دارد، در این مطالعه شرکت کردند.

 روش‌ها: از طریق تحلیل تفسیری گزارشات افراد، سه موضوع برای پوشش تجربیات مشترک توسط شرکت کننده‌ها در نظر گرفته شدند. یافته‌ها به شرح زیر می‌باشند: بحث در مورد ثبات شخصیتی از حیث ادراک زمانی. دوما، درک نیازهای سیستم داخلی، تجربه‌های تجزیه را به تنظیم هیجانی و مشکلات رابطه‌ای مرتبط می‌کند که در افراد مختلف گزارش شده است. سوم این که تلاش برای کمک به دیگران برای درک خود، به تشریح فرایند پیچیده تجربیات غیر طبیعی و تلاش برای تقویت درک و شناخت متخصصان کمک خواهد کرد.

 نتایج اصلی: گزارشات شرکت کنندگان نشان می‌دهد که کودکان از رویدادهای کلیدی یا نقاط قوت وبزرگ سالان اطلاعی ندارند. بیشتر شرکت کنندگان، گزارش کردند که از پشتیبانی و حمایت روانی سود می‌برند، اگرچه آن‌ها چالش‌های بسیار زیادی را تجربه کرده و اطلاعات مهم مربوط به شرایط منحصر به فرد را در طی بحران بیان کردند. هشت توصیه برای متخصصان بر مبنای تحلیل ارائه شد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: It’s not like you have PSTD with a touch of dissociation”: Insights into Dissociative Identity Disorder through First Person Accounts

Abstract

 Purpose. Five participants with diagnoses of dissociative identity disorder offered to discuss their experiences, to provide new insights and understanding around their condition, which is often misinterpreted, misunderstood and mistreated. Procedures. Through an interpretative and idiographic analysis of first person accounts, three themes emerged to capture the experiences shared by participants. Main findings. Firstly, recognising who I am and when I am in time discusses the difficulties in locating and finding stability for the central persona in terms of time perception. Secondly, understanding the needs of the internal system connects experiences of dissociation to emotional regulation and relational difficulties, which were reported across the accounts. Thirdly, trying to help others understand what the self doesn’t always fully understand explores the complex process of facing unusual experiences and then trying to foster understanding with healthcare professionals. Principal conclusions. The participants’ accounts indicate that their alter parts have specific life times and as such some younger parts are often not aware of key life events or strengths of the adult parts. Most of the participants reported benefitting from psychological or psychiatric support at times, although experienced many relational challenges and struggled to articulate important information about their unique conditions during times of crisis, which was often when participants were invited to share information. Eight recommendations for practitioners emerged from the analysis.