عنوان فارسی مقاله:قربانی شدن قلدری سایبری، رفتارهای کاری غیرمولد و هوش هیجانی در محل کار
چکیده
آزار و اذیت سایبری به عنوان یک مفهوم جدید و پرسشگر، محققان بسیاری را از رشته های مختلف به خود جذب کرده است. با این حال، زمینه خاصی از مفهوم آزار سایبری، مزاحمت سایبری در محل کار و تأثیر آن بر رفتارهای کارکنان به ندرت در ادبیات گزارش شده است. با پرداختن به این شکاف خاص در ادبیات، ما یک مدل مفهومی ایجاد میکنیم که رابطه بین آزار و اذیت سایبری در محل کار و رفتارهای کاری غیرمولد (CWBs) و نقش هوش هیجانی کارکنان در این رابطه را در بر میگیرد. این مطالعه به سه طریق به منابع کمک می کند. اول، چارچوب نظری پیشنهادی، اثرات آزار سایبری در محل کار را بر CWBs کارکنان (یعنی CWB نسبت به مردم (CWB-P) و CWB نسبت به سازمان (CWB-O)) برجسته میکند. از این رو، تمرکز بر تمایز آزار و اذیت سایبری در محل کار از سایر انواع مزاحمت سایبری و ایجاد یک پسزمینه نظری برای رابطه مزاحمت سایبری در محل کار و متغیرهای CWB است. دوم، بر اساس مدل وانگ و لاو، این مطالعه با هدف ارزیابی نقش احتمالی هوش هیجانی در حذف رفتارهای نامطلوب در محل کار انجام شده است. بنابراین ما پیشنهاد میکنیم که داشتن درجه بالایی از هوش هیجانی (EI) به کارکنان این توانایی را میدهد تا با استرسهای محیط کار بهتر مدیریت کنند. سوم، این تحقیق ادبیات رفتار سازمانی را با ادبیات هوش هیجانی از طریق ارائه یک چارچوب نظری ادغام می کند که در آن هوش هیجانی کارکنان فرآیندی است متشکل از ۱) ارزیابی هیجان دیگران، ۲) استفاده از احساسات، ۳) ارزیابی خود هیجانی، و ۴٫ ) تنظیم احساسات که به آنها اجازه می دهد با زورگویی سایبری به عنوان یک رفتار سازمانی منفی مقابله کنند(قربانی شدن قلدری سایبری).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.