عنوان فارسی مقاله:مهارت عاطفی-اجتماعی و خودکارآمدی معلمان دوره متوسطه آینده
چکیده
ارزیابی و توسعه مهارت عاطفی-اجتماعی معلمان به موضوعی مورد علاقه در آموزش تبدیل شده است. در کلاس درس، این شایستگی نه تنها در آموزش، بلکه در رشد دانشآموز نیز نشان داده میشود. مطالعه حاضر به رابطه بین شایستگی اجتماعی-عاطفی و خودکارآمدی معلمان آینده نگر دبیرستان (۲۸۵ = n) که برای مقطع کارشناسی ارشد در تربیت معلم تحصیل میکنند میپردازد و تفاوتهای احتمالی بر اساس ویژگیهای اجتماعی-جمعیت شناختی درک شده است. روش توصیفی، همبستگی و مقطعی از نوع پیمایشی بود. ابزارهای مورد استفاده یک پرسشنامه صلاحیت اجتماعی-عاطفی تأیید شده قبلی و یک نسخه اقتباس شده از مقیاس خودکارآمدی معلمان بود. نتایج نشان داد سطح کافی در اکثر شایستگیهای اجتماعی-عاطفی مورد مطالعه و ادراک بالایی از خودکارآمدی وجود داشت و هر دو مقیاس همبستگی مثبت داشتند. سطوح بالاتری از شایستگی اجتماعی-عاطفی در زنان و معلمان ۴۰ تا ۵۰ ساله با تجربه تدریس بیشتر مشاهده شد. تأثیر مثبت تجربه در رابطه با خودکارآمدی در زنان بیشتر از مردان تأیید شد. ما به این نتیجه رسیدیم که نیاز به توسعه صلاحیت اجتماعی-عاطفی معلمان کارآموز برای بهبود عملکرد تدریس آنها وجود دارد(خودکارآمدی معلمان دوره متوسطه).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.