مهارت عاطفی-اجتماعی و خودکارآمدی معلمان دوره متوسطه آینده

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 18

تعداد کلمات : 5800

مجله : education sciences

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
5 مارس 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1206 بازدید
37,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:مهارت عاطفی-اجتماعی و خودکارآمدی معلمان دوره متوسطه آینده

 چکیده

 ارزیابی و توسعه مهارت عاطفی-اجتماعی معلمان به موضوعی مورد علاقه در آموزش تبدیل شده است. در کلاس درس، این شایستگی نه تنها در آموزش، بلکه در رشد دانش‌آموز نیز نشان داده می‌شود. مطالعه حاضر به رابطه بین شایستگی اجتماعی-عاطفی و خودکارآمدی معلمان آینده نگر دبیرستان (۲۸۵ = n) که برای مقطع کارشناسی ارشد در تربیت معلم تحصیل می‌کنند می‌پردازد و تفاوت‌های احتمالی بر اساس ویژگی‌های اجتماعی-جمعیت شناختی درک شده است. روش توصیفی، همبستگی و مقطعی از نوع پیمایشی بود. ابزارهای مورد استفاده یک پرسشنامه صلاحیت اجتماعی-عاطفی تأیید شده قبلی و یک نسخه اقتباس شده از مقیاس خودکارآمدی معلمان بود. نتایج نشان داد سطح کافی در اکثر شایستگی‌های اجتماعی-عاطفی مورد مطالعه و ادراک بالایی از خودکارآمدی وجود داشت و هر دو مقیاس همبستگی مثبت داشتند. سطوح بالاتری از شایستگی اجتماعی-عاطفی در زنان و معلمان ۴۰ تا ۵۰ ساله با تجربه تدریس بیشتر مشاهده شد. تأثیر مثبت تجربه در رابطه با خودکارآمدی در زنان بیشتر از مردان تأیید شد. ما به این نتیجه رسیدیم که نیاز به توسعه صلاحیت اجتماعی-عاطفی معلمان کارآموز برای بهبود عملکرد تدریس آنها وجود دارد(خودکارآمدی معلمان دوره متوسطه).

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Socio-Emotional Competence and Self-Efficacy of Future Secondary School Teachers

Abstract

 The assessment and development of teachers’ socio-emotional competence has become a topic of interest in education. Within the classroom, this competence is demonstrated not only in teaching but also in student development. The present study addressed the relationship between socio-emotional competence and self-efficacy, as perceived by prospective secondary-school teachers (n = 285) studying for a master’s degree in teacher training, and possible differences according to the socio-demographic characteristics of the sample. A descriptive, correlational and cross-sectional, survey-type method was followed. The instruments used were a previously validated socioemotional competence inventory, and an adapted version of the Teachers Self Efficacy Scale. The results showed an adequate level in most of the socio-emotional competencies studied and a high perception of self-efficacy, and both scales correlated positively. Higher levels of socioemotional competence were found in women and in teachers aged 40 to 50 with more teaching experience. The positive effect of experience in relation to self-efficacy being higher in women than in men was corroborated. We concluded that there is a need to develop the socio-emotional competence of trainee teachers to improve their teaching performance.