عنوان فارسی مقاله:بهره وری دورکاری از دیدگاه کارفرمایان – گام بعدی چیست؟
چکیده
دورکاری از زمان اجرای فناوریهای جدید اطلاعات و ارتباطات (ICT) مورد توجه مدیران بوده است. در دوره اولیه، به عنوان امتیاز یک کارمند یا حتی یک کار لوکس و تجملی تلقی میشد و به این ترتیب یک شیوه رایج نبود. همهگیری کووید-۱۹ نگرش را نسبت به دورکاری تغییر داده است، زیرا برای بسیاری از سازمانها به یک ضرورت تبدیل شده است. با این حال، در ارتباط با استفاده از آن، بسیاری از مشکلات جدید و قبلاً ناشناخته مانند: سازماندهی دورکاری، نظارت و پایش بر عملکرد کار و پشتیبانی کارکنان به وجود آمده است. پژوهش حاضر با استفاده از روش مصاحبه تلفنی به کمک پرسشنامه استاندارد شده (CATI) در ماه مه تا ژوئن ۲۰۲۱ بر روی جمعیتی بالغ بر ۲۴۸ شرکت، تقسیمبندی شده به واحدهای خرد، کوچک، متوسط و بزرگ انجام شد. دادههای تحقیق در طول همهگیری COVID-19 جمعآوری شد که از یک سو فرصت استثنایی برای پر کردن شکافهای نظری موجود در این زمینه را فراهم کرد. با این حال، از سوی دیگر، به دلیل شرایط همه گیر، ممکن است با نقصهای خاصی مواجه شود. نگرش یک شرکت به دورکاری تأثیر مثبتی بر کارایی دورکاری، کنترل دورکاری و پشتیبانی دورکاری دارد و بیشترین تأثیر را بر آخرین عامل ذکر شده اعمال میکند. نگرش بهتر به دورکاری تا حد زیادی بر پشتیبانی شرکت برای انجام کار از مکانهای دور خارج از دفاتر شرکت تأثیر میگذارد. در میان شرکتهایی که مورد بررسی قرار گرفتند، موارد زیر اغلب به عنوان عناصر چنین حمایتی نشان داده شدند: تجهیزات اداری اضافی ارائه شده به یک کارمند، آموزش دورکاری، و نصب برنامههای رایانهای اضافی. حمایت مالی توسط حدود ۱۱ درصد از شرکتها اعلام شد و معمولاً به شکل کمک هزینه دورکاری یا وجوه برای پوشش هزینههای خرید تجهیزات یا پرداخت هزینه اینترنت بود.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.