عنوان فارسی مقاله:اثرات ابعاد مدیریت کیفیت جامع (TQM) بر نوآوری – شواهدی از شرکت های کوچک و متوسط
چکیده
این مطالعه تحقیقاتی با هدف مطالعه و شناسایی ابعاد TQM بر استراتژیهای نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط پرتغالی (SMEs) در زمینه نوآوری محصولات یا خدمات و نوآوری فرآیند، و همچنین تجزیه و تحلیل میزان این رابطه انجام شد. برای بررسی ارتباط بین ابعاد TQM و استراتژیهای نوآوری، در مورد محصولات نوآوری و فرآیندهای نوآوری، یک تحلیل رگرسیون خطی چندگانه انتخاب شد و یک مدل رگرسیون خطی چندگانه هشت پیشبینیکننده پیشنهاد شد. داده ها از طریق پرسشنامه ارسال شده از طریق ایمیل جمع آوری شد. این مطالعه تحقیقاتی به این نتیجه میرسد که چندین بعد TQM، مانند معیار، کیفیت/ تصور و طراحی محصول، و بهبود مستمر، ارتباط مثبت و معناداری با نوآوری محصول دارند. اگرچه تجزیه و تحلیل داده ها / اندازه گیری بعد نتایج با نوآوری محصول ارتباط معنی داری دارد، اما این ارتباط منفی است. در مقابل، چندین بعد TQM، مانند تعهد رهبری/مدیریت، معیار، مشارکت/توانمندسازی کارکنان و بهبود مستمر، ارتباط مثبت و معنی داری را با نوآوری فرآیند نشان داد. تحقیقات ما برای دانش شرکتهای کوچک و متوسط پرتغالی و عوامل اساسی که شرکتها باید برای بهبود کارایی و رقابتیتر شدن، در نتیجه افزایش سودآوری و تضمین پایداری مالی در میانمدت و بلندمدت به آن بپردازند، اهمیت حیاتی دارد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.