عنوان فارسی مقاله:مدل پذیرش چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی برای مؤسسات آموزش عالی: رویکرد مدلسازی شبکه عصبی ترکیبی PLS-SEM
چکیده
پیاده سازی چت بات برای کمک به مشتریان به عنوان یک عامل مجازی میتواند به عنوان ابزاری برای کمک به سازمان برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان در نظر گرفته شود. مالزی از جمله کشورهایی است که با انقلاب صنعتی چهارم پیشرفت کرده است. یکی از فناوریهای اصلی ذکر شده، استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند چت بات ها است. در چند سال اخیر، علاقه فزایندهای به پذیرش چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی در زمینه غیر HEI وجود داشته است. با این حال، گزارش شده است که اکثر مؤسسات آموزش عالی (HEI) آماده پذیرش چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان یکی از راه حلهای پشتیبانی از خدمات دانشجویی مجازی نیستند. تحقیق در مورد پذیرش چت بات در زمینه HEI هنوز جدید است و موضوعی کمتر مورد بررسی و مطالعه در حوزه سیستمهای اطلاعاتی است. علاوه بر این، بیشتر تحقیقات موجود در مورد پذیرش چت بات در زمینه HEI بیشتر بر مزایای استفاده از چت بات متمرکز است و در دیدگاه راه حل خدمات دانشجویی تخصصی نیست. علاوه بر این، بیشتر مطالعات توسط نظریههای سیستمهای اطلاعاتی (IS) هدایت نمیشوند. بنابراین، هدف این مطالعه شناسایی عواملی است که بر اثربخشی پذیرش چت بات در زمینه HEI با انطباق مدل UTAUT2 به عنوان مرجع تئوری IS تأثیر میگذارد. روش نظرسنجی با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند استفاده شد. به مدت ۳ ماه، دادهها به صورت آنلاین از ۳۰۲ کاربر دانشجویان تحصیلات تکمیلی HEI مالزی از دانشگاههای مختلف دولتی و خصوصی جمع آوری شد. برای اعتبارسنجی مدل تحقیق و ارزیابی فرضیههای تحقیق ارائه شده از روش تحلیلی دو مرحلهای (SEM-ANN) استفاده شد. این تحقیق نشان میدهد که اعتماد درک شده تحت تأثیر تعامل، طراحی و اخلاق است. در همین حال، قصد رفتاری تحت تأثیر اعتماد درک شده، انتظار عملکرد و عادت به استفاده از برنامههای چت بات در زمینه HEI است. در نهایت، یافتههای این پژوهش میتواند برای واحد خدمات دانشجویی دانشگاه عالی مفید باشد و راهنمای بهرهوری و استراتژی بازاریابی در خدمترسانی بهتر به دانشجویان باشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.