light box
امتیاز 1.50 علم، ارزش و تخریب مواد در حفاظت ازمحیط های تاریخی">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 33
تعداد کلمات : 10400
مجله : Learning and Individual Differences
انتشار : 2018
دسته بندی :
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:علم، ارزش و تخریب مواد در حفاظت ازمحیط های تاریخی

 چکیده

 محیط تاریخی، تحت چرخه‌های تخریب مواد قرار دارد و این فرآیندها دارای اثر قوی بر روی معانی و ارزش‌های مرتبط با آن می‌باشند. به ویژه، تخریب اطلاعاتی را در خصوص تجربه‌ی اعتبار، به عنوان نشانه‌ی ملموس سن و واقعیت ارائه می‌کند(ارزش وتخریب مواد در محیطهای تاریخی). این مقاله، به بررسی اثر متقابل بین تبدیل مواد، مداخله‌ی علمی و ارزش فرهنگی می‌پردازد. با استناد به تحقیقات اجتماعی کیفی در سه ساختمان تاریخی در اسکاتلند، ما نشان می‌دهیم که طیف پیچیده‌ای از ارزش‌ها و ویژگی‌های فرهنگی مرتبط با تبدیل و تغییر مواد وجود دارد. به علاوه، ما نشان می‌دهیم که چگونه استفاده از حفاظت مبتنی بر علم برای مشخص کردن و مداخله در فرایند تحول مواد و اطلاعات می‌تواند بر این ارزش‌ها و ویژگی‌ها اثر بگذارد. استدلال ما این است که در نظر گرفتن عواقب فرهنگی این مداخلات در کنار اثار مادی، مهم است. این مستلزم یک رویکرد موردی است زیرا ارزش‌های فرهنگی و ویژگی‌های مرتبط با تغییرات مادی، زمینه محور بوده و با انواع مختلف مواد متغیر است. در نهایت یک سری توصیه‌ها با هدف تلفیق رویکردهای علمی و انسانی برای تغییر در محیط تاریخی ارائه می‌شود(ارزش وتخریب مواد در محیطهای تاریخی).

 title: The relation of physical self-perceptions of competence, goal orientation, and optimism with students' performance calibration in physical education

Abstract

Two studies were conducted to examine associations between students' calibration accuracy with their selfperceptions of competence (i.e., global self-worth, sport competence, perceived competence, and self-efficacy), goal orientation, and dispositional optimism and pessimism. Participants were 138 (study 1) and 236 (study 2) fifth and sixth grade students. An index of absolute accuracy of performance prediction was calculated based on students' predicted and actual performance in a basketball shooting test. Person-related factors were measured with self-reported questionnaires. Results showed no associations between absolute accuracy and students' global self-worth, sport competence, optimism and pessimism (study 1) while students' absolute accuracy was associated with their task orientation, self-efficacy, and perceived competence (study 2). An overconfidence effect was also found in both studies. These results were discussed with reference to previous evidence and views of calibration research in academic, sport, and physical education domains. Interactions between person-related factors and calibration and their effects on the development of students' self-regulated learning of sport skills in physical education were also highlighted.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
جنسیت در مطالعات ترجمه سمعی بصری
خـریـد محـصـول
زبان‌های اقلیت، برنامه ریزی زبان و ترجمه‌ی سمعی بصری
خـریـد محـصـول
کوید۱۹(COVID-19) و ترومبوآمبولی اندام اصلی: تظاهرات و علایم در سیستم های قلبی عروقی
خـریـد محـصـول
COVID-19 و سلامت روان در برزیل: علایم روانی و روانپزشکی در جمعیت عمومی
خـریـد محـصـول
تشخیص کوید-۱۹(COVID-19)- مرور اجمالی بر روش های فعلی
خـریـد محـصـول
کوید-۱۹(COVID-19) در محیط
خـریـد محـصـول
ترجمه سمعی بصری و موسیقی عامه پسند
خـریـد محـصـول
برهمکنش محاوره‌ای و گفتمان در ترجمه‌ی سمعی بصری: گفت و گوی فی البداهه
خـریـد محـصـول
میزان اطمینان از بیماری کرونا ویروس جدید (COVID-19) در ژاپن
خـریـد محـصـول
مدل سازی و پیش بینی ARIMA از شیوع COVID-19 با الگوی نامنظم
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد.
برو بالا