light box
امتیاز 2.93 دستاوردها و درس‌های فراگرفته شده از سیستم تضمین کیفیت آموزش">

نوع فایل : word
تعداد صفحات : 25
تعداد کلمات : 5000
مجله : International Journal of Higher Education
انتشار : 2017
ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است
درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است
منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است
کیفیت ترجمه : طلایی
دسته بندی : ،
برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

عنوان فارسی مقاله:دستاوردها و درس‌های فراگرفته شده از سیستم تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام پس از یک دهه تأسیس

 چکیده

 تضمین کیفیت و اعتباربخشی آموزش عالی رسماً در ویتنام از ۱۲ سال پیش اجرا و پیاده سازی شد. از مدل مرکزی کل، سیستم اعتبار بخشی ویتنام به خصوص با تأسیس سازمان‌ها و آژانس‌های اعتبار بخشی مستقل‌تر شده است. نخستین گواهی‌ها و مجوزهای اعتباربخشی به دانشگاه‌ها ارائه شد که دارای معیارها و استانداردهای کیفیتی لازم بودند. این مقاله به بررسی توسعه اعتبار بخشی و تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام به مدت یک دهه پس از تأسیس سازمان تضمین کیفیت ملی می‌پردازد. این مطالعه در ابتدا نتایج بدست آمده در این سیستم را هم در سیاست وعمل، رهبری مدیریت ترکیب می‌کند. هم چنین این مطالعه در مورد توسعه منابع انسانی برای تضمین کیفیت و اعتبار بخشی در مقیاس ملی بحث می‌کند. سپس این مقاله به خود ارزیابی و فعالیت‌های ارزیابی خارجی می‌پردازد که دو مرحله مهم از فرایند اعتبار بخشی هستند. به علاوه، توسعه وتقویت فرهنگ کیفیت در مؤسسات آموزش عالی نیز شایان توجه است. در نهایت، درس‌های فرا گرفته شده از استقرار و توسعه اعتبار بخشی ویتنام بررسی می‌شود. این مطالعه به بررسی یک تصویرکلی از سیستم تضمین کیفیت آموزش عالی ویتنام از زمان استقرار آن با تاکید بر خط مشی (سیاست)، روش، رهبری و عمل می‌پردازد. هم چنین این مقاله به تقویت مطالعات مربوط به اعتبار بخشی آموزش عالی ویتنام کمک می‌کند.

 

 

Title: Achievements and Lessons Learned from Vietnam’s Higher Education Quality Assurance System after a Decade of Establishment

Abstract

Higher education quality assurance and accreditation were officially implemented in Vietnam over twelve years ago. From a totally centralized model, Vietnam’s accreditation system has been becoming more independent, especially with the establishment of accrediting agencies. The first accreditation certificates were also awarded to universities that met quality standards and criteria. This paper investigates the development of Vietnam’s higher education quality assurance and accreditation for the last decade since the national quality assurance organization was established. The study first synthesizes the results achieved within this system, both in policy and practice, leadership and management. It also discusses human resources development for quality assurance and accreditation in the national context. Next, the paper highlights the self evaluation and external evaluation activities, two most important steps of the accreditation process. In addition, building a quality culture within higher education institutions is also paid attention to. Finally, lessons from the establishment and development of Vietnam’s accreditation are drawn. This study looks at an overall picture of Vietnam’s higher education quality assurance system since its establishment with a focus on policy, practice, leadership and management. It also hopes to contribute to the literature related to accreditation of Vietnam’s higher education.

ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

محصولات مشابه
ادراک والدین از تغییرات در نیاز های اولیه و اساسی زندگی کودکان معلول
خـریـد محـصـول
مرور دقیق اثرات بالقوه میکروپلاستیک ها و افزودنی ها روی سلامت انسان
خـریـد محـصـول
نوسانات فصلی هیدروکربن های آروماتیک پلی سایکلیک و ژنوتوکسیسیتی
خـریـد محـصـول
شناسایی ریسک مصرف کنندگان کره ای بسته به ارایه اطلاعات ایمنی برای محصولات شیمیایی
خـریـد محـصـول
نقش هوش هیجانی و تعدیل اجتماعی-فرهنگی روی بهزیستی روانی
خـریـد محـصـول
فرم شهری، کیفیت هوا و مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی تنفسی: تحلیل مسیر
خـریـد محـصـول
گرایش زیست محیطی، مدیریت زنجیره تامین سبز و عملکرد شرکت
خـریـد محـصـول
رفتار بی تحرکی در مدرسه، فعالیت فیزیکی و پیامد های مرتبط با سلامت در میان کودکان
خـریـد محـصـول
ساخت پرتفوی بهینه با استفاده از مدل تک شاخص و مدل همبستگی ثابت
خـریـد محـصـول
تأثیر ادراکات عدالت سازمانی بر فرسودگی شغلی
خـریـد محـصـول
ثبت اختراع یا انتشار مقاله

ثبت اختراع یا انتشار مقاله کدام اول باید انجام شود؟ پژوهشگران منابع مالی و غیر مالی بسیاری را صرف انجام تحقیقات و پژوهش ها میکنند و امکان دارد تعدادی از آنها تبدیل به دستاوردها و فناوری های نو گردد. محققان این نتایج را به سرعت در مقالات علمی ملی و بین المللی منتشر و به آن افتخار میکنند. اما باید مد نظر داشت، چنانچه دستاورد پژوهشی امکان تبدیل شدن به یک محصول یا فرآیند قابل استفاده و تولید در صنعت را داشته باشد، هر گونه انتشار عمومی از جمله مقاله باعث از دست رفتن شرط جدید بودن و در نتیجه عدم امکان ثبت فناوری به عنوان اختراع خواهد شد.

در نتیجه محققان و پژوهشگران باید پیش از هرگونه افشاء عمومی آن دسته از نتایج تحقیقاتی که شرایط ثبت اختراع را دارا می باشد به صورت اظهارنامه اختراع در اداره مربوطه ثبت و سپس نسبت به انتشار آنها اقدام کنند. امکان دارد مراحل ثبت اختراع چندین ماه به طول بیانجامد که انتشار مقاله (و مانند آن) پس از تاریخ ثبت اظهارنامه اختراع مشکلی را در فرآیند ثبت اختراع بوجود نمی آورد.

از آنجا که برخی دستاورد ها مانند روشهای تشخیص بیماری و نوآوری های مدیریتی قابلیت ثبت اختراع بین المللی و ملی را ندارند، محققان بدون نگرانی میتوانند انتشار در مقالات داخلی و خارجی را به عنوان اولین گزینه جهت کسب افتخار دست یابی به این قبیل پژوهشها انتخاب کنند.

در اولین مرحله از شروع یک تحقیق جدید نیاز است منابع مختلفی جستجو شود تا جدید بودن ایده مورد بررسی قرار گیرد. یکی از بهترین منابع جهت جستجو، جستجوی اختراع های ثبت شده است. پایگاه های جستجوی پتنت به محقق کمک میکند پیشینه تحقیق خود را مورد بررسی قرار دهد تا مطمئن شود کار تکراری انجام نمیدهد. لیست اختراعات ثبت شده در ایران در طبقه بندی بین المللی A که شامل اختراعات حوزه نیاز ها بشری شامل کشاوری، مواد غذایی، کالاهای خانگی یا شخصی، بهداشت و سرگرمی را میتوانید در پایگاه جستجوی دارایی های فکریدارکوب مشاهده کنید.
برو بالا