تأثیر ادراک سبزشویی بر نیات خرید سبز مصرف کنندگان: یک مدل میانجیگری تعدیل شده

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 31

تعداد کلمات : 8000

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
3 فوریه 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1746 بازدید
69,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر ادراک سبزشویی بر نیات خرید سبز مصرف کنندگان: یک مدل میانجیگری تعدیل شده

چکیده

  هنگامی که مصرف کنندگان درک می کنند که شرکت ها در حال سبزشویی هستند، این اغلب تأثیرات منفی زیادی بر شرکت، صنعت و جامعه دارد. بر اساس نظریه قرارداد روانشناختی، این مطالعه یک مدل میانجیگری تعدیل شده را برای نشان دادن اینکه ادراک سبزشویی مصرف کنندگان بر قصد خرید سبز آنها تأثیر می گذارد و مهمتر از آن این است که این تأثیر با خیانت ادراک شده توسط مصرف کنندگان واسطه و با احساس آنها نسبت به محیطی تعدیل می شود، ایجاد می کند. مسئوليت. برای توزیع ۲۲۰ پرسشنامه از پرسشنامه آنلاین استفاده شد و برای آزمون فرضیه از تحلیل رگرسیون با استفاده از SPSS24.0 و Amos24.0 استفاده شد. نتایج نشان می‌دهد که ادراک سبزشویی مصرف‌کنندگان به‌طور منفی بر قصد خرید سبز مصرف‌کنندگان تأثیر می‌گذارد، که خیانت درک شده نقش واسطه‌ای در این رابطه تأثیر دارد، و مسئولیت زیست‌محیطی تأثیر منفی ادراک سبزشویی را بر نیات خرید سبز تقویت می‌کند. این مقاله مطالعه مکانیسم‌های اثرات روان‌شناختی فردی مصرف‌کننده را پس از درک رفتار سبزشویی شرکتی که مصرف‌کنندگان برای عملکرد شرکت و توسعه پایدار محیط اجتماعی ارزش زیادی دارد، غنی می‌کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Impact of Greenwashing Perception on Consumers’ Green Purchasing Intentions: A Moderated Mediation Model
Abstract

 When consumers perceive that companies are engaging in greenwashing, this often has many negative impacts on the company, industry, and society. Based on the psychological contract theory, this study constructs a moderated mediation model in an attempt to demonstrate that consumers’ greenwashing perception influences their green purchasing intentions and, more importantly, that this influence is mediated by consumers’ perceived betrayal and moderated by their sense of environmental responsibility. An online questionnaire was used to distribute 220 questionnaires and regression analysis was conducted using SPSS24.0 and Amos24.0 to test the hypothesis. The results show that consumers’ greenwashing perception negatively influences consumers’ green purchasing intentions, that perceived betrayal plays a partially mediating role in this influence relationship, and that environmental responsibility reinforces the negative influence of greenwashing perception on green purchasing intentions. This paper enriches the study of the mechanisms of individual consumer psychological effects after consumers perceive corporate greenwashing behaviour, which is of great value to both corporate performance and the sustainable development of the social environment.