عنوان فارسی مقاله: آیا آموزش رسمی نوآوری میتواند نوآوری و ابتکار را در سطح گروهی و سازمانی در یک مجموعه و محیط مراقبتهای بهداشتی-درمانی بهبود بخشد؟
چکیده
هدف: آیا رسمی سازی واقعاً تفکر خلاق یا نوآورانه را از بین میبرد؟ اگر آموزش رسمی نوآوری در واقع نوآوری در سطح شرکت را بهبود بخشد چطور؟ اگر مدیر قبل از استفاده از منبعی بتواند احتمال موفقیت یا عدم موفقیت چنین برنامهای را پیش بینی کند، چطور؟ هدف از این مطالعه، تعیین این است که آیا رسمی سازی تأثیر مثبتی بر نوآوری در سطح گروهی و سازمانی دارد یا خیر. علاوه بر این، این مطالعه بررسی می کند که قبل از شروع آموزش، تا چه حد موفقیت یا عدم موفقیت چنین برنامهای را میتوان پیش بینی کرد.
روش: مطالعه مداخلهای در یک مرکز بهداشتی و درمانی انجام شد. برای تعیین تأثیر آموزش رسمی نوآوری از اندازه گیری های کمی و کیفی استفاده شد. دو گروه وجود داشت: یک گروه شرکت کننده و یک گروه غیر شرکت کننده. هدف صریح مداخله بهبود نوآوری در سطح گروهی و سازمانی بود.
یافتهها: پس از اتمام مداخله نوآوری، گروه شرکت کننده در درک در مورد استراتژی نوآوری و ابتکار ایده، پیشرفت چشمگیری داشته است، در حالی که گروه غیرقابل شرکت در پیشرفت استراتژی نوآوری پیشرفت چشمگیری داشته است.علاوه بر این، هشت ایده ابتکاری در نتیجه آموزش پدید آمد. سه مورد از این ایدهها در سازمان پیاده سازی و پخش شدند.
نتيجه گيري: اول، اين مطالعه نشان داد كه رسميت میتواند نوآوري در سطح گروهي و سازماني را بهبود بخشد، كه بر خلاف نظريه بود. دوم، این مطالعه نشان داد که سطح هیجان و درگیری در یک گروه برای موفقیت این ابتکار عمل ضروری است. در این مطالعه سطح هیجان و درگیری گروه شرکت کننده به حدی بود که به نظر میرسید برای سایر سازمانها مسری است. اگرچه شرکت کننده در هیچ دوره آموزشی شرکت نکرد، ولی آن ها از مشارکت گروهی درس گرفتند. علاوه بر این، موفقیت رویکرد نوآوری را می توان با برری آمادگی و پتانسیل نواورانه ی گروه یا سازمان پیش بینی کرد
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.