تأثیر آگاهی از برند و کشور مبدأ در اثربخشی تبلیغات محصولات غذایی یونانی در بریتانیا: مورد مطالعه: ماست یونانی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 38

تعداد کلمات : 11900

مجله : foods(MDPI)

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
21 ژوئن 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2557 بازدید
72,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تأثیر آگاهی از برند و کشور مبدأ در اثربخشی تبلیغات محصولات غذایی یونانی در بریتانیا: مورد مطالعه: ماست یونانی

 چکیده

 هدف مطالعه حاضر بررسی اثر کشور مبدأ و فرآیند برندسازی بر ارزش ویژه برند ماست یونانی در خارج از کشور، به‌ویژه در انگلستان است. این تحقیق به صورت آزمایشی ۲ ۲ با استفاده از یک پرسشنامه بسته با مشارکت ۴۰۰ مصرف کننده، با استفاده از دو ماست یونانی (با برند و غیر برند) به عنوان محصول مورد مطالعه، با یا بدون نشان کشور مورد مطالعه مبدأ (یعنی پرچم یونان) روی بسته بندی انجام شد.. با توجه به نتایج تحقیق، ارزش ویژه برند برای ماست یونانی برند با نشان کشور مبدأ در میان چهار دسته محصول بالاتر است، همانطور که در سه بعد فرعی آن (آگاهی از برند، وفاداری، و کیفیت درک شده) منعکس شده است. همچنین مشخص شد که کشور مبدأ بدون در نظر گرفتن برند بر ارزش ویژه برند تأثیر می‌گذارد، یافته‌ای که تأثیر معنی دار این عامل را بر ادراک مصرف کنندگان تأیید می‌کند. این امر تمایز بین کیفیت درک شده و تصویر خاص کشور را از نظر تجربه تولید آن برای یک دسته محصول خاص برجسته می‌کند. بر اساس این یافته‌ها، شرکت‌های تولید ماست یونانی که به خارج از کشور صادر می‌کنند باید بر توسعه استراتژی‌های برندسازی برای تقویت برند محصول خود تاکید زیادی داشته باشند، در حالی که در عین حال کشور مبدأ را به عنوان شاخصی برای کیفیت برند خود بگنجانند. یافته اخیر به ویژه در مورد برندهای کمتر شناخته شده صدق می‌کند، زیرا نشانه‌های جغرافیایی (نشانه‌ها) یا سایر استراتژی‌هایی که کشور مبدأ را تبلیغ می‌کنند به عنوان نشانه‌های اطلاعاتی مهم برای مصرف کنندگان تلقی می‌شوند.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The Impact of Brand Awareness and Country of Origin in the Advertising Effectiveness of Greek Food Products in the United Kingdom: The Case of Greek Yogurt

Abstract

 The present study aims to investigate the country-of-origin effect and the branding process on the brand equity of Greek yogurt abroad, specifically in the United Kingdom. The research was carried out as a 2 × 2 experiment using a closed-ended questionnaire with the participation of a total of 400 consumers, using two Greek yogurts (branded and non-branded) as the product under study, with or without country-of-origin insignia (viz. the Greek flag) on the packaging. According to the research results, brand equity was found to be higher for the branded Greek yogurt with country-of-origin insignia among the four product categories, as reflected in its three sub-dimensions (brand awareness, loyalty, and perceived quality). It was also found that country of origin influences brand equity regardless of branding, a finding that confirms the significant effect of this factor on consumers’ perceptions. This highlights the distinction between perceived quality and the specific image of the country in terms of its production experience for a specific product category. Based on these findings, Greek yogurt companies exporting abroad should lay great emphasis on developing branding strategies to strengthen their product brand, while at the same time incorporate country of origin as an indicator of the quality of their brand. The latter finding applies in particular to less well-known brands, since geographical indication (insignia) or other strategies that promote the country of origin are perceived as important informational cues for consumers.