اثرات ابعاد مدیریت کیفیت جامع (TQM) بر نوآوری – شواهدی از شرکت های کوچک و متوسط

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 30

تعداد کلمات : 8660

مجله : sustainability

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
11 مارس 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1875 بازدید
70,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:اثرات ابعاد مدیریت کیفیت جامع (TQM) بر نوآوری – شواهدی از شرکت های کوچک و متوسط

چکیده

  این مطالعه تحقیقاتی با هدف مطالعه و شناسایی ابعاد TQM بر استراتژی‌های نوآوری در شرکت‌های کوچک و متوسط پرتغالی (SMEs) در زمینه نوآوری محصولات یا خدمات و نوآوری فرآیند، و همچنین تجزیه و تحلیل میزان  این رابطه انجام  شد. برای بررسی ارتباط بین ابعاد TQM و استراتژی‌های نوآوری، در مورد محصولات نوآوری و فرآیندهای نوآوری، یک تحلیل رگرسیون خطی چندگانه انتخاب شد و یک مدل رگرسیون خطی چندگانه هشت پیش‌بینی‌کننده پیشنهاد شد. داده ها از طریق پرسشنامه ارسال شده از طریق ایمیل جمع آوری شد. این مطالعه تحقیقاتی به این نتیجه می‌رسد که چندین بعد TQM، مانند معیار، کیفیت/ تصور و طراحی محصول، و بهبود مستمر، ارتباط مثبت و معناداری با نوآوری محصول دارند. اگرچه تجزیه و تحلیل داده ها / اندازه گیری بعد نتایج با نوآوری محصول ارتباط معنی داری دارد، اما این ارتباط منفی است. در مقابل، چندین بعد TQM، مانند تعهد رهبری/مدیریت، معیار، مشارکت/توانمندسازی کارکنان و بهبود مستمر، ارتباط مثبت و معنی داری را با نوآوری فرآیند نشان داد. تحقیقات ما برای دانش شرکت‌های کوچک و متوسط پرتغالی و عوامل اساسی که شرکت‌ها باید برای بهبود کارایی و رقابتی‌تر شدن، در نتیجه افزایش سودآوری و تضمین پایداری مالی در میان‌مدت و بلندمدت به آن بپردازند، اهمیت حیاتی دارد.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Effects of Total Quality Management (TQM) Dimensions on Innovation—Evidence from SMEs Abstract

 This research study aims to study and identify which dimensions of TQM have influence on and support innovation strategies within the Portuguese small and medium enterprises (SMEs), in the context of products or services’ innovation and process innovation, as well as to analyze the extent to which this relationship occurs. To examine the linkage between TQM dimensions and innovation strategies, concerning innovation products and innovation processes, a multiple linear regression analysis was chosen and an eight-predictor multiple linear regression model was proposed. The data was collected through a questionnaire sent by email. This research study allows to conclude that several dimensions of TQM, such as benchmarking, quality/conception and product design, and continuous improvement, have a significant and positive association with product innovation. Although the data analysis/measurement of the results dimension has a significant association with product innovation, this association is negative. Conversely, several TQM dimensions, such as leadership/management’s commitment, benchmarking, involvement/empowerment of employees, and continuous improvement, revealed a positive and significant association with process innovation. Our research is of crucial importance for the knowledge of Portuguese SMEs and the fundamental factors that companies must address to both improve their efficiency and be more competitive, thereby increasing profitability and ensuring financial sustainability in the medium and long term.