عنوان فارسی مقاله:احساسات (هیجانات) مدیران منابع انسانی در رویدادهای تصمیم گیری استراتژیک: شواهدی از کرواسی
چکیده
گنجاندن احساسات و هیجانات در تحقیقات تصمیمگیری استراتژیک مدتهاست که منسوخ شده است. این مقاله به احساساتی میپردازد که مدیران منابع انسانی هنگام شرکت در یک رویداد راهبردی حل مسئله یا یک رویداد برنامه ریزی استراتژیک تجربه میکنند. ما الگوهای شدت احساسات تجربه شده را با توجه به ارزیابی رویداد (از دیدگاه شخصی و سازمان)، رضایت شغلی و همزیستی احساسات بررسی میکنیم. نتایج نشان میدهد که شور و شوق شدیدترین احساس تجربه شده برای رویدادهای تصمیمگیری استراتژیک است که به طور مثبت ارزیابی شدهاند، در حالی که ناامیدی شدیدترین احساس تجربه شده برای رویدادهای حل مسئله منفی ارزیابی شده است وناامیدی برای برنامهریزی استراتژیک دارای تأثیر منفی است. تمایز بین دیدگاه شخصی و سازمانی ارزیابی رویداد، تفاوت در احساسات تجربه شده را آشکار میکند و شدت خشم تجربه شده بهترین نشانگر تفاوت در ارزیابی رویداد از منظر شخصی و سازمانی است. هر دو رویداد تنوع عواطف درگیر و همزیستی – نه فقط احساسات مختلف، بلکه احساسات با ظرفیت غالب متفاوت را نشان میدهند. یافتهها نشان میدهد که یک رویداد راهبردی حل مسئله، آشفتگی عاطفی بیشتری را نسبت به یک رویداد برنامهریزی استراتژیک ایجاد میکند. این مقاله همچنین پیامدهای نظری و عملی را مورد بحث قرار میدهد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.