احساسات (هیجانات) مدیران منابع انسانی در رویدادهای تصمیم گیری استراتژیک: شواهدی از کرواسی

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 63

تعداد کلمات : 16600

مجله : sustainability

انتشار : 2021

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
27 ژانویه 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4136 بازدید
94,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:احساسات (هیجانات) مدیران منابع انسانی در رویدادهای تصمیم گیری استراتژیک: شواهدی از کرواسی

 چکیده

گنجاندن احساسات و هیجانات در تحقیقات تصمیم‌گیری استراتژیک مدت‌هاست که منسوخ شده است. این مقاله به احساساتی می‌پردازد که مدیران منابع انسانی هنگام شرکت در یک رویداد راهبردی حل مسئله یا یک رویداد برنامه ریزی استراتژیک تجربه می‌کنند. ما الگوهای شدت احساسات تجربه شده را با توجه به ارزیابی رویداد (از دیدگاه شخصی و سازمان)، رضایت شغلی و همزیستی احساسات بررسی می‌کنیم. نتایج نشان می‌دهد که شور و شوق شدیدترین احساس تجربه شده برای رویدادهای تصمیم‌گیری استراتژیک است که به طور مثبت ارزیابی شده‌اند، در حالی که ناامیدی شدیدترین احساس تجربه شده برای رویدادهای حل مسئله منفی ارزیابی شده است وناامیدی برای برنامه‌ریزی استراتژیک دارای تأثیر منفی است. تمایز بین دیدگاه شخصی و سازمانی ارزیابی رویداد، تفاوت در احساسات تجربه شده را آشکار می‌کند و شدت خشم تجربه شده بهترین نشانگر تفاوت در ارزیابی رویداد از منظر شخصی و سازمانی است. هر دو رویداد تنوع عواطف درگیر و همزیستی – نه فقط احساسات مختلف، بلکه احساسات با ظرفیت غالب متفاوت را نشان می‌دهند. یافته‌ها نشان می‌دهد که یک رویداد راهبردی حل مسئله، آشفتگی عاطفی بیشتری را نسبت به یک رویداد برنامه‌ریزی استراتژیک ایجاد می‌کند. این مقاله همچنین پیامدهای نظری و عملی را مورد بحث قرار می‌دهد.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: HR Managers’ Emotions in Strategic Decision-Making Events: Evidence from Croatia

Abstract

 The inclusion of emotions in the strategic decision-making research is long overdue. This paper deals with the emotions that human resource managers experience when they participate in a strategic problem-solving event or a strategic planning event. We examine the patterns in the intensity of experienced emotions with regard to event appraisal (from a personal perspective and the organization’s perspective), job satisfaction, and coexistence of emotions. The results reveal that enthusiasm is the most intensely experienced emotion for positively appraised strategic decision-making events, while frustration is the most intensely experienced emotion for negatively appraised problem-solving events, as is disappointment for strategic planning. The distinction between a personal and organizational perspective of the event appraisal reveals differences in experienced emotions, and the intensity of experienced anger is the best indicator of the difference in the event appraisals from the personal and organizational perspective. Both events reveal the variety of involved emotions and the coexistence of—not just various emotions, but also emotions of different dominant valence. The findings indicate that a strategic problem-solving event triggers greater emotional turmoil than a strategic planning event. The paper also discusses theoretical and practical implications.