عنوان فارسی مقاله:اثر فعالیت بازاریابی اینستاگرام بر ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری در صنعت قهوه
چکیده
اینستاگرام به عنوان یک کانال بازاریابی کارامد و بصری برای ایجاد ارزش ویژهی برند در ذهن مصرف کنندگان استفاده میشود. بنابراین، این مطالعه بر آن است تا فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی را طبقه بندی کند و تأثیرات مرتبط آن بر ایجاد ارزش ویژهی برند مشتری محور (آگاهی از برند، تصویر برند، کیفیت ادراک شده، عشق به برند، و قصد استفادهی مجدد از اینستاگرام) از طریق فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی را تحلیل کند. در این راستا، دادههایی از ۳۵۸ مشتری قهوه که از یکی از پنج حساب اینستاگرامی برند قهوه در این مطالعه استفاده کرده بودند گردآوری شد و با استفاده از نرم افزارهای SPSS و AMOS تحلیل شدند. نتایج نشان داد که چهار بُعد فرعی (تعامل، سرگرمی، سفارشی سازی، و پیرو مُد روز بودن) فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی بر ارزش ویژهی برند (آگاهی از برند، تصویر برند، و کیفیت ادراک شده) تأثیر میگذارند، که خود اینها منجر به وفاداری نگرشی (عشق به برند) و وفاداری رفتاری (قصد استفادهی مجدد از اینستاگرام) نسبت به برند میشوند. این پژوهش به طور جامعی تأثیر فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی بر ارزش ویژهی برند مشتری محور را نشان میدهد. یافتههای این مطالعه به برندهای قهوه این امکان را میدهد تا به طور دقیقتری رفتارهای خرید مشتریان خود در آینده را از راه فعالیتهای بازاریابی اینستاگرامی پیش بینی کنند و راهنمایی برای مدیریت ارزش ویژهی برند نیز فراهم میکنند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.