قدرت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: ارزش درک شده چگونه واسطه‌ی تأثیر بر قصد خرید دنبال کنندگان (فالوورهای) رستوران، تمایل به پرداخت حق بیمه بالاتر و E-WoM است؟

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 39

تعداد کلمات : 12000

مجله : sustainability(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
28 می 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
5126 بازدید
110,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:قدرت بازاریابی رسانه‌های اجتماعی: ارزش درک شده چگونه واسطه‌ی تأثیر بر قصد خرید دنبال کنندگان (فالوورهای) رستوران، تمایل به پرداخت حق بیمه بالاتر و E-WoM است؟

 چکیده

 معرفی رسانه‌های اجتماعی در بخش رستوران، نحوه ارتباط مشتریان با کسب و کارها را تغییر داده است. فعالیت‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMMA)، مانند سفارشی‌سازی، سرگرمی، ترند شدن و تعامل ممکن است تأثیر معنی داری بر ارزش درک شده دنبال کنندگان و نیات رفتاری مصرف‌کننده داشته باشند. بنابراین، این تحقیق با هدف بررسی تأثیر SMMA بر قصد خرید دنبال‌کنندگان رسانه‌های اجتماعی رستوران (PUR)، تمایل به پرداخت قیمت حق بیمه (WPP) و e-WoM انجام شد. علاوه بر این، با استفاده از مدل محرک-ارگانیسم-پاسخ (S-O-R)، ما به دنبال بررسی تأثیر میانجی ارزش درک شده (PV) در این روابط هستیم. برای دستیابی به این هدف، یک پرسشنامه آنلاین برای جمع آوری داده‌ها از یک نمونه در دسترس از دنبال کنندگان رستوران‌های معمولی در عربستان سعودی تهیه شد. نمونه‌ای متشکل از ۴۳۳ دنبال کننده رسانه‌های اجتماعی با استفاده از PLS-SEM برای آزمون فرضیه‌های مطالعه مورد مطالعه قرار گرفت. یافته‌ها تأثیر مثبت معنی دار SMMA ها را بر PV، PUR، e-WoM و WPP دنبال کنندگان نشان می‌دهد. علاوه بر این، PV تا حدی به طور معنی داری رابطه بین SMMAs و پیامدهای آنها را واسطه کرد. در نتیجه، ارائه محتوای مرتبط، به روز و سرگرم کننده؛ پاسخگویی به نیازها و بازخورد مشتری؛ و تعامل مثبت با برند به طور معنی داری به افزایش ارزش درک شده دنبال کنندگان رستوران کمک می‌کند، که به طور متوالی قصد خرید آنها را بهبود می‌بخشد، e-WoM مثبت را تقویت می‌کند، و امکان WPP را برای محصولات و خدمات رستوران ارتقا می‌دهد. این تحقیق به اپراتورهای رستوران و بازاریابان بینش‌های ارزشمندی در مورد اینکه چگونه SMMA ها بر اهداف رفتاری دنبال کنندگان تأثیر می‌گذارند و درک آن‌ها از نحوه استفاده از ارزش درک شده برای استفاده از مزایای رسانه‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Power of Social Media Marketing: How Perceived Value Mediates the Impact on Restaurant Followers’ Purchase Intention, Willingness to Pay a Premium Price, and E-WoM?

Abstract

 The introduction of social media in the restaurant sector has changed the manner in which customers communicate with businesses. Social media marketing activities (SMMAs), such as customization, entertainment, trendiness, and interaction may have a substantial impact on followers’ perceived value and consumer behavioral intentions. Therefore, this research aims to investigate the impact of SMMAs on restaurant social media followers’ purchase intentions (PUR), willingness to pay a premium price (WPP), and e-WoM. Additionally, drawing on the StimulusOrganism-Response (S-O-R) model, we seek to explore the mediation impact of perceived value (PV) in these relationships. To achieve this, an online questionnaire was developed for data collection from a convenience sample of casual-dining restaurant followers in Saudi Arabia. A sample of 433 social media followers was studied using PLS-SEM for testing the study hypotheses. The findings highlighted the significant positive impact of SMMAs on followers’ PV, PUR, e-WoM, and WPP. Further, PV partially significantly mediated the relationship between SMMAs and their consequences. Consequently, providing relevant, up-to-date, and entertaining content; responsiveness to customer needs and feedback; and positive brand engagement significantly contributed to enhancing restaurant followers’ perceived value, which sequentially improves their purchase intention, boosts positive e-WoM, and promotes the possibility of WPP for restaurant products and services. This research provides restaurant operators and marketers with valuable insights into how SMMAs influence followers’ behavioral intentions and enhances their understanding of how perceived value can be utilized to capitalize on the benefits of social media.