هوش مصنوعی برای مدیریت خدمات سازی ۵٫۰

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 7600

مجله : sustainability

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
16 ژانویه 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4080 بازدید
84,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:هوش مصنوعی برای مدیریت خدمات سازی ۵٫۰

 چکیده

هدف: فروش محصولات فیزیکی منبع اصلی درآمد شرکت‌های تولیدی بوده است. این روند به عنوان خدمات سازی برای کسب درآمد از خدمات شناخته می‌شود. با همگرایی خدمات سازی و دیجیتالی شدن، بسیاری از سازمان‌های تولیدی در حال خدمات سازی دیجیتال هستند. به موازات آن، دیجیتالی شدن صنعت راه‌حل‌های فن‌آوری جدید را به صدر دستور کار تجاری سوق می‌دهد. هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در این تحول کسب و کار دیجیتال داشته باشد. این تکامل در این مقاله به عنوان خدمات سازی ۵٫۰ نامیده می‌شود و نیاز به تغییرات اساسی دارد. هدف اصلی – این مقاله کاربردهای هوش مصنوعی در استراتژی‌های خدمات سازی ۵٫۰ و نقش آن، به ویژه در تغییر سازمان‌ها به EverythiA.I.ng به عنوان یک سرویس را بررسی می‌کند. این مقاله به نقش هوش مصنوعی در حرکت به سمت یک خدمات سازی انسان محور، پایدار و انعطاف پذیر می‌پردازد. روش استفاده شده– اساس کار مروری بر منابع است که توسط اطلاعات جمع آوری شده از مطالعات موردی تجاری توسط نویسندگان پشتیبانی می‌شود. یک مطالعه پیگیری مدل‌ها را تعریف کرد. اعتبار مدل با جمع آوری نظرات ده نفر از کارشناسانی که در حال حاضر در جلسات قراردادهای خدمات سازی کار می‌کنند مورد آزمایش قرار گرفت. یافته‌ها– برای شرکت‌های تولیدی، فروش خدمات به مدل‌های تجاری کاملاً متفاوتی نیاز دارد. در این شرایط، در نظر گرفتن راه حل‌های پیشرفته برای حمایت از این مدل‌های تجاری جدید ضروری است. هوش مصنوعی می‌تواند آن را ممکن کند. در بعد بین سازمانی، شواهد تجربی نیز به حمایت A.I اشاره می‌کند. در همکاری با اکوسیستم‌ها برای حمایت از پایداری و انعطاف پذیری، همانطور که توسط Industry 5.0 درخواست شده است. ارزش اصلی – با توجه به مفاهیم نظری، این مقاله به تحقیقات بین رشته‌ای در بازاریابی شرکتی و خدمات دهی عملیاتی کمک می‌کند. این بخشی از منابع رو به رشدی است که به کاربردهای راه حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف مدیریت سازمانی می‌پردازد. این رویکرد جالب است زیرا نشان می‌دهد که راه‌حل‌های دیجیتال به یک رویکرد مدل کسب‌وکار یکپارچه نیاز دارند. پیاده سازی پلتفرم فناوری با فرآیندها، افراد و شرکای مناسب (چهار P) ضروری است. نتایج این مطالعه را می‌توان برای صنایع تولیدی با ارزش بالا تعمیم داد. پیامدها – این مقاله نحوه سازماندهی ساختار و پشتیبانی از خدمات سازی ۵٫۰ و نحوه کار با محیط تجاری خارجی برای حمایت از پایداری را تعریف می‌کند.

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Artificial Intelligence for the Management of Servitization 5.0

Abstract

 Purpose—The sale of physical products has been manufacturing companies’ main revenue source. A trend is known as servitization for earning revenue comes from services. With the convergence of servitization and digitization, many manufacturing organizations are undergoing digital servitization. In parallel, the digitization of industry is pushing new technological solutions to the top of the business agenda. Artificial intelligence can play a substantial role in this digital business transformation. This evolution is referred to in this paper as Servitization 5.0 and requires substantial changes. Aim—This paper explores the applications of artificial intelligence to Servitization 5.0 strategies and its role, particularly in changing organizations to EverythiA.I.ng as a Service. The paper underlines the contribution that A.I. can provide in moving to a human-centric, sustainable, and resilient servitization. Method used—The basis of the work is a literature review supported by information collected from business case studies by the authors. A follow-up study defined the models. The validity of the model was tested by collecting ten experts’ opinions who currently work within servitization contracts sessions. Findings—For manufacturing companies, selling services requires completely different business models. In this situation, it is essential to consider advanced solutions to support these new business models. Artificial Intelligence can make it possible. On the inter-organizational side, empirical evidence also points to the support of A.I. in collaborating with ecosystems to support sustainability and resilience, as requested by Industry 5.0. Original value— Regarding theoretical implications, this paper contributes to interdisciplinary research in corporate marketing and operational servitization. It is part of the growing literature that deals with the applications of artificial intelligence-based solutions in different areas of organizational management. The approach is interesting because it highlights that digital solutions require an integrated business model approach. It is necessary to implement the technological platform with appropriate processes, people, and partners (the four Ps). The outcome of this study can be generalized for industries in high-value manufacturing. Implications—As implications for management, this paper defines how to organize the structure and support for Servitization 5.0 and how to work with the external business environment to support sustainability.