درک تأثیرات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری مشتریان به بانک: یک رویکرد SEM

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 29

تعداد کلمات : 8100

مجله : electronics(MDPI)

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
27 ژوئن 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2617 بازدید
75,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:درک تأثیرات بازاریابی رسانه‌های اجتماعی بر وفاداری مشتریان به بانک: یک رویکرد SEM

 چکیده

 این مطالعه از تجربیات مشتریان برای ارزیابی نقش تلاش‌های بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) در افزایش وفاداری مبتنی بر مشتری آنلاین در بخش بانکداری در اردن و دو مؤلفه اصلی مدل TAM، سهولت استفاده و سودمندی ادراک شده را برای درک رابطه استفاده کرد. داده‌ها از طریق یک نظرسنجی آنلاین با ۳۲۹ پاسخ دهنده از طریق خدمات بانکداری آنلاین در اردن جمع آوری شد. آزمون مدل معادلات ساختاری (SEM) نشان داد که سودمندی درک شده به شدت بر تبلیغات شفاهی الکترونیکی (EWM)، اطلاعات (INF)، و ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی (SMF) تأثیر می‌گذارد. و سهولت درک شده به طور غیر مستقیم با این عوامل مرتبط است. قصد رفتاری به شدت تحت تأثیر سودمندی درک شده و سهولت استفاده از خدمات بانکداری آنلاین است. بر اساس مدل پیشنهادی، بازاریابی الکترونیکی بر وفاداری بانک مشتریان در رابطه با خدمات آنلاین آن تأثیر گذاشته است و نقش بازاریابی رسانه‌های اجتماعی در افزایش وفاداری مبتنی بر مشتری بسیار مهم باقی مانده است. این مطالعه با ادغام SMF، EWM و INF در یک چارچوب واحد به غنی شدن منابع کمک می‌کند. همچنین اهمیت و راهنمای مدیریتی را برای محققان، مدیران و شاغلان در بازاریابی الکترونیکی فراهم می‌کند تا از تجربه مشتریان برای افزایش وفاداری مشتری استفاده کنند. تحقیقات و پیشنهادات بیشتر ارائه شده است.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Understanding the Effects of Social Media Marketing on Customers’ Bank Loyalty: A SEM Approach

Abstract

 This study used customers’ experiences to assess the role of social media marketing (SMM) efforts in increasing online customer-based loyalty in the banking sector in Jordan, and using the two main components of the TAM model, perceived the ease of use and perceived usefulness, to understand the relationship. Data were gathered through an online survey with 329 respondents through online banking services in Jordan. A test of the structural equation model (SEM) indicated that perceived usefulness strongly affects electronic word of mouth (EWM), informativeness (INF), and social media features (SMF); and perceived ease of use is indirectly linked to these factors. Behavioral intention is strongly affected by both the perceived usefulness and the ease of use of online banking services. Based on the self-proposed model, e-marketing has impacted customers’ bank loyalty regarding its online services, and the role of social media marketing has remained very important to enhancing customer based loyalty. This study contributes to the literature by integrating SMF, EWM, and INF in a single framework. It also provides managerial implications and guides for scholars, managers, and practitioners in e-marketing to use customers’ experience to increase customer loyalty. Further research and suggestions are offered.