خدمات سلامت و رضایت بیماران در ایران در دوران همه‌گیری کووید-۱۹

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 25

تعداد کلمات : 7600

مجله : Journal of Risk and Financial Management

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

:

تاریخ انتشار
25 جولای 2022
دسته بندی
تعداد بازدیدها
1268 بازدید
49,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:خدمات سلامت و رضایت بیماران در ایران در دوران همه‌گیری کووید-۱۹: روشی مبتنی بر فرآیند تحلیل سلسله مراتبی و شبکه عصبی مصنوعی

 چکیده

این مطالعه با هدف شناسایی و طبقه‌بندی مهم‌ترین عوامل مؤثر بر رضایت بیماران در بحران همه‌گیری COVID-19 با در نظر گرفتن اثرات اقتصادی است. این مطالعه، یک مطالعه تحلیلی با استفاده از روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP) و ANN-MLP (شبکه عصبی مصنوعی مبتنی بر مدل پرسپترون چند لایه به عنوان یک الگوریتم یادگیری نظارت شده) به عنوان یک روش ابتکاری است. پرسشنامه توسط ۷۲ نفر از متخصصان بهداشت تکمیل گردید (N = 72). مقدار ضریب همبستگی بین طبقاتی (ICC) از نظر سازگاری برای تعیین پایایی نمونه‌گیری تأیید شد. یافته ها نشان می دهد که مراقبت بین فردی و ویژگی های سازمانی به ترتیب بیشترین و کمترین تأثیر را دارند. علاوه بر این، مشاهدات تأیید می کند که بالاترین و کمترین زیر معیار مؤثر به ترتیب، جو ایمنی بیمار و دسترسی است. بر اساس هدف و زمینه کلی مطالعه، می‌توان ادعا کرد که بیمارستان‌های خصوصی از نظر رضایتمندی بیماران در طول همه‌گیری COVID-19 عملکرد بهتری از بیمارستان‌های دولتی داشتند. تمرکز بر تحلیل حساسیت عملکرد نشان می‌دهد که در بین معیارهای پیشنهادی برای دستیابی به هدف مطالعه، معیار محیط فیزیکی بیشترین تفاوت را در بیمارستان‌های خصوصی و دولتی و پس از آن معیار مراقبت بین فردی دارد. علاوه بر این، ما از یک الگوریتم پرسپترون چند لایه برای ارزیابی دقت مدل و تشخیص بیمارستان‌های خصوصی و دولتی به عنوان یک رویکرد جدید استفاده کردیم. بیش از حد برازش منجر به یافتن یک مدل MLP می شود که قابل اعتماد است و دقت مدل قابل قبول است.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Health Services and Patient Satisfaction in IRAN during the COVID-19 Pandemic: A Methodology Based on Analytic Hierarchy Process and Artificial Neural Network

Abstract

 The aim of this study is to identify and classify the most important factors affecting patient satisfaction in the COVID-19 pandemic crisis considering economic effects. This is an analytical study using the analytic hierarchy process (AHP) method and ANN-MLP (Artificial neural network based on multilayer perceptron model as a supervised learning algorithm) as an innovative methodology. The questionnaire was completed by 72 healthcare experts (N = 72). The inter-class correlation (ICC) coefficient value was confirmed in terms of consistency to determine sampling reliability. The findings show that interpersonal care and organizational characteristics have the greatest and least influence, respectively. Furthermore, the observations confirm that the highest and lowest effective sub-criteria, respectively, are patient safety climate and accessibility. Based on the study’s objective and general context, it can be claimed that private hospitals outperformed public hospitals in terms of patient satisfaction during the COVID-19 pandemic. Focusing on performance sensitivity analysis shows that, among the proposed criteria to achieve the study objective, the physical environment criterion had the highest difference in private and public hospitals, followed by the interpersonal care criterion. Furthermore, we used a multilayer perceptron algorithm to assess the accuracy of the model and distinguish private and public hospitals as a novelty approach. Overfitting results in finding an MLP model which is reliable, and the accuracy of the model is acceptable.