بررسی تأثیر مؤلفه‌های بازاریابی سبز بر قصد خرید: نقش میانجی تصویر برند و اعتماد به برند

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 8900

مجله : sustainability

انتشار : 2022

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
14 مارس 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4535 بازدید
88,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بررسی تأثیر مؤلفه‌های بازاریابی سبز بر قصد خرید: نقش میانجی تصویر برند و اعتماد به برند

 چکیده

 این تحقیق تأثیر بازاریابی سبز و عوامل آن را بر قصد خرید از طریق اعتماد و تصویر برند سبز بررسی می‌کند. این پژوهش همبستگی بین شش مفهوم را بررسی می‌کند: دانش سبز، نگرش و دانش محیطی، تصویر سبز، اعتماد سبز، و قصد خرید. برای آزمون فرضیه‌ها از پیمایش تجربی استفاده شد. داده‌ها از مجموع ۳۰۰ پاسخ دهنده از پاکستان جمع آوری شد و مدل سازی معادلات ساختاری (SPSS-AMOS) برای ارزیابی روابط مدل تحقیق پیشنهاد شده است. یافته‌ها ارتباط مثبت معناداری را بین رویکردهای بازاریابی سبز عملی (دانش سبز، نگرش، دانش محیطی، و قصد خرید برای محصولات سبز) نشان می‌دهد. علاوه بر این، محصولات سبز با کیفیت‌های زیست محیطی بالا تمایل مثبتی نسبت به انتخاب مصرف کننده ایجاد می‌کند. علاوه بر این، رویکردهای بازاریابی سبز (دانش سبز، نگرش و دانش محیطی) به طور مستقیم و معنی داری بر تصویر سبز و اعتماد تأثیر می‌گذارد. این مطالعه نشان می‌دهد که رویکردهای سبز می‌توانند به عنوان یک استراتژی بازاریابی برند برای افزایش قصد خرید مشتری استفاده شوند. این مطالعه همچنین نشان داد که بازاریابی سبز می‌تواند به برندها در دستیابی و حفظ ارزش ویژه برند کمک کند. این تحقیق رابطه بین رویکردهای بازاریابی سبز چند بعدی (دانش سبز، نگرش و دانش محیطی) را برای افزایش قصد خرید محصولات سبز بررسی می‌کند. ایجاد یک برند قدرتمند در بازار یکی از اهداف اصلی آن بود. این مطالعه مفاهیم مدیریتی را برای توسعه شرکت‌های سبز ارائه می‌کند.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Investigating the Impact of Green Marketing Components on Purchase Intention: The Mediating Role of Brand Image and Brand Trust

Abstract

 This research examines the impact of green marketing and its factors on purchase intention through green brand trust and image. It examines the correlation between six concepts: green knowledge, environmental attitude and knowledge, green image, green trust, and purchase intention. An empirical survey was used to test the hypotheses. Data were collected from a total of 300 respondents from Pakistan, and structural equation modeling (SPSS-AMOS) is proposed to assess the relationships of the research model. The findings show a significant positive association between practical green marketing approaches (green knowledge, attitude, environmental knowledge, and purchase intention for green products); additionally, green products with high ecological qualities create a positive intention towards consumer choice. Furthermore, green marketing approaches (green knowledge, attitude, and environmental knowledge) directly and significantly influence green image and trust. This study suggests that green approaches can be used as a brand marketing strategy to enhance customer purchase intention. The study also found that green marketing can help brands achieve and maintain brand equity. This research explores the relationship between the multidimensional green marketing approaches (green knowledge, attitude, and environmental knowledge) to enhance the purchase intention of green products; the creation of an overpowering market brand was one of its primary objectives. This study offers managerial implications for the development of green firms.