عنوان فارسی مقاله:بررسی اثرات تعدیلکننده بازاریابی سبز و مزایای روانشناختی سبز بر نگرش، ارزش و قصد خرید سبز مشتریان
چکیده
هدف از این مطالعه ادغام مبانی نظری خرید سبز با استفاده از رویکرد تئوری سیگنالینگ در بازاریابی سبز است. از آنجایی که مطالعات قبلی عوامل مرتبط را از منظر تئوری سیگنالینگ و نظریه نگرش-رفتار-زمینه (ABC) برای خرید سبز ترکیب نمیکنند، این مطالعه سعی دارد اثرات ارزش مشتری سبز و نگرش نسبت به محصولات سبز را بر قصد خرید سبز بررسی کند. علاوه بر این، هدف آن شناسایی اثرات تعدیلکننده بازاریابی سبز و مزایای روانشناختی سبز بر روابط بین ارزش مشتری، نگرش و قصد خرید سبز است. این مطالعه شامل یک نظرسنجی بود که شامل ۳۱۹ مشتری با حداقل یک سال تجربه در خرید محصولات سبز در کامبوج بود. یافتهها بهطور تجربی تأثیر مثبت و معنادار ارزش مشتری سبز را بر نگرش نسبت به محصولات سبز نشان داد. علاوه بر این، هم ارزش مشتری سبز و هم نگرش نسبت به محصولات سبز تأثیر مثبتی بر قصد خرید سبز دارند. بازاریابی سبز (تبلیغات محیطی و تبلیغات دهان به دهان سبز) و مزایای روانشناختی سبز (دلگرم کننده، مزایای خود بیانگر و تجربه طبیعت) روابط بین ارزش مشتری، نگرش نسبت به محصول سبز و قصد خرید سبز را تعدیل میکند. نتایج ممکن است برای مدیران و بازاریابان برای توسعه استراتژیهای بازاریابی سبز مناسب مفید باشد. آنها همچنین ممکن است برای متخصصان در انجام اعتبار سنجیهای بیشتر در مورد چارچوب نظری خرید سبز مفید باشند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.