بهینه سازی خلاقیت کارکنان در عصر دیجیتال: کشف اثرات متقابل توانایی‌ها، انگیزه‌ها و فرصت‌ها

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 34

تعداد کلمات : 12000

مجله : International Journal of Environmental Research and Public Health

انتشار : 2020

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
30 می 2023
دسته بندی
تعداد بازدیدها
2372 بازدید
69,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:بهینه سازی خلاقیت کارکنان در عصر دیجیتال: کشف اثرات متقابل توانایی‌ها، انگیزه‌ها و فرصت‌ها

 چکیده

 دیجیتالی شدن روز افزون در همه جنبه‌های زندگی و کار، مفروضات سنتی در مورد خلاقیت انسان را تغییر می‌دهد. هم محققان و هم متخصصان سؤالات زیادی را در رابطه با چگونگی تحریک خلاقیت کارکنان در زمینه کار دیجیتال مطرح می‌کنند. در حالی که مطالعات زیادی وجود دارد که شاخص‌های پیش بینی خلاقیت کارکنان را بررسی می‌کنند، تاکنون تلاش کمی برای ترکیب این یافته‌ها به گونه‌ای انجام شده است که راهنمایی‌های مهمی برای سازمان‌ها و فراهم کردن پایه‌هایی برای تحقیقات آینده فراهم کند. با این مقاله قصد داریم به پر کردن این شکاف کمک کنیم. ما به طور سیستماتیک مطالعات تجربی در مورد شاخص‌های پیش بینی خلاقیت کارکنان منتشر شده در ۳۰ سال گذشته را مرور می‌کنیم و یافته‌ها را بر اساس چارچوب مدیریت منابع انسانی تثبیت‌شده سازمان‌دهی می‌کنیم: نظریه توانایی-انگیزه-فرصت (AMO) این چارچوب سازمان‌دهی ما را قادر می‌سازد تا به وضوح چگونگی تأثیر عوامل زمینه‌ای (الف) به طور جداگانه و (ب) به طور مشترک بر خلاقیت فردی کارکنان را به تصویر بکشیم. به طور خاص، این ما را قادر می‌سازد دو مدل ممکن را به تصویر بکشیم – مدل‌های ترکیبی و ضربی – که از طریق آنها عوامل زمینه‌ای با عوامل فردی در پیش بینی خلاقیت کارکنان تعامل دارند. از طریق ترکیب شواهد برای هر یک از مدل‌ها، ما به محققان و متخصصان نشان می‌دهیم که در مورد تأثیرات متقابل عوامل زمینه‌ای و شخصی بر خلاقیت کارکنان چه چیزهایی شناخته شده است، و اگر می‌خواهیم حوزه تحقیق در مورد خلاقیت را انتخاب کنیم، هنوز چه چیزهایی باید مورد مطالعه قرار گیرد.

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Optimizing Employee Creativity in the Digital Era: Uncovering the Interactional Effects of Abilities, Motivations, and Opportunities

Abstract

 An increasing digitalization in all aspects of life and work reshapes traditional assumptions about human creativity. Both scholars and practitioners raise many questions with regards to how to stimulate employee creativity in the digital work context. While there are many studies that examine predictors of employee creativity, little effort has been made thus far to synthesize these findings in way that would provide meaningful guidance to organizations and to provide bases for future research. With this paper we aim to contribute to filling this gap. We systematically review empirical studies on predictors of employee creativity published in the past 30 years and organize findings following an established human resources management framework: Ability–Motivation–Opportunity (AMO) theory. This organizing framework enables us to clearly depict how contextual factors (a) separately and (b) jointly influence individual employee creativity. Specifically, it enables us to depict two possible models—combination and multiplicative models—through which contextual factors interact with individual factors in predicting employee creativity. Through synthesizing evidence for each of the models, we demonstrate to scholars and practitioners what is known about the interactional effects of contextual and personal factors on employee creativity, and what still needs to be studied if we are to take the field of research on creativity in the digital era forward.