آزمون تئوری رویدادهای عاطفی در مدیریت هتلداری: یک رویکرد چند نمونه ای

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 26

تعداد کلمات : 7900

مجله : sustainability

انتشار : 2023

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
27 ژانویه 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4177 بازدید
79,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:آزمون تئوری رویدادهای عاطفی در مدیریت هتلداری: یک رویکرد چند نمونه ای

 چکیده

  با تکیه بر تئوری رویدادهای عاطفی، ما استدلال کردیم که رویدادهای خرد روزانه که در یک زمینه مهمان‌نوازی(هتلداری) رخ می‌دهند – دردسرها و نشاط‌های روزانه – از طریق واکنش‌های عاطفی بر بهزیستی و عملکرد کارکنان هتل تأثیر می‌گذارند. علاوه بر این، ما همچنین انتظار داشتیم که ذهن آگاهی این روابط غیرمستقیم را تعدیل کند. داده‌ها از کارمندانی که در محیط‌های کاری مهمان‌نوازی کار می‌کردند، جمع‌آوری شد و شامل متخصصان   (تعداد = ۱۸۲) و غیر متخصصان (n = 211)ذهن آگاهی بود. یافته‌ها نشان می‌دهد که واکنش‌های عاطفی مسیر از رویدادهای خرد روزانه و بهزیستی و عملکرد را در هر دو نمونه واسطه می‌کند. علاوه بر این، در نمونه متخصصان غیرذهن‌آگاهی، ذهن‌آگاهی از طریق واکنش‌های عاطفی، رابطه غیرمستقیم بین رویدادهای خرد روزانه و بهزیستی را تعدیل کرد، به‌گونه‌ای که این رابطه برای افرادی که امتیاز بالاتری در ذهن‌آگاهی کسب کردند، قوی‌تر شد. این یافته‌ها برای کسانی که ذهن آگاهی را تمرین می‌کردند، معنی دار نبود. در نهایت، ذهن آگاهی رابطه بین ریز رویدادهای روزانه و عملکرد را از طریق واکنش‌های عاطفی (برای هر دو نمونه) تعدیل نکرد. این مطالعه نظریه رویدادهای عاطفی را برای زمینه مهمان‌نوازی(هتلداری) گسترش می‌دهد و بنابراین نقش رویدادهای خرد روزانه را در تحریک عملکرد و بهزیستی کارکنان برجسته می‌کند. علاوه بر این، نشان می‌دهد که چگونه ذهن آگاهی به عنوان یک ویژگی ممکن است برای کارکنانی که در این زمینه کار می‌کنند مرتبط باشد.

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: Testing the Affective Events Theory in Hospitality Management: A Multi-Sample Approach

Abstract

 Relying on the affective events theory, we argued that daily micro-events occurring in a hospitality context—daily hassles and uplifts—would influence hotel employees’ well-being and performance through affective reactions. Furthermore, we also expected that mindfulness would moderate these indirect relationships. Data were collected from employees who worked in hospitality working settings, and included both mindfulness practitioners (n = 182) and non-practitioners (n = 211). The findings evidenced that affective reactions mediated the path from daily micro-events and well-being and performance, in both samples. In addition, in the sample of non-mindfulness practitioners, mindfulness moderated the indirect relationship between daily micro-events and wellbeing through affective reactions, in such a way that the relationship became stronger for those who scored higher on mindfulness (versus those who scored lower). These findings were not significant for those who practiced mindfulness. Lastly, mindfulness did not moderate the relationship between daily micro-events and performance via affective reactions (for both samples). This study expands the affective events theory for the hospitality context and thus highlights the role of daily micro-events in stimulating employees’ performance and well-being. Furthermore, it shows how mindfulness as a trait may be relevant for employees who work in this context.