عنوان فارسی مقاله:آزمون تئوری رویدادهای عاطفی در مدیریت هتلداری: یک رویکرد چند نمونه ای
چکیده
با تکیه بر تئوری رویدادهای عاطفی، ما استدلال کردیم که رویدادهای خرد روزانه که در یک زمینه مهماننوازی(هتلداری) رخ میدهند – دردسرها و نشاطهای روزانه – از طریق واکنشهای عاطفی بر بهزیستی و عملکرد کارکنان هتل تأثیر میگذارند. علاوه بر این، ما همچنین انتظار داشتیم که ذهن آگاهی این روابط غیرمستقیم را تعدیل کند. دادهها از کارمندانی که در محیطهای کاری مهماننوازی کار میکردند، جمعآوری شد و شامل متخصصان (تعداد = ۱۸۲) و غیر متخصصان (n = 211)ذهن آگاهی بود. یافتهها نشان میدهد که واکنشهای عاطفی مسیر از رویدادهای خرد روزانه و بهزیستی و عملکرد را در هر دو نمونه واسطه میکند. علاوه بر این، در نمونه متخصصان غیرذهنآگاهی، ذهنآگاهی از طریق واکنشهای عاطفی، رابطه غیرمستقیم بین رویدادهای خرد روزانه و بهزیستی را تعدیل کرد، بهگونهای که این رابطه برای افرادی که امتیاز بالاتری در ذهنآگاهی کسب کردند، قویتر شد. این یافتهها برای کسانی که ذهن آگاهی را تمرین میکردند، معنی دار نبود. در نهایت، ذهن آگاهی رابطه بین ریز رویدادهای روزانه و عملکرد را از طریق واکنشهای عاطفی (برای هر دو نمونه) تعدیل نکرد. این مطالعه نظریه رویدادهای عاطفی را برای زمینه مهماننوازی(هتلداری) گسترش میدهد و بنابراین نقش رویدادهای خرد روزانه را در تحریک عملکرد و بهزیستی کارکنان برجسته میکند. علاوه بر این، نشان میدهد که چگونه ذهن آگاهی به عنوان یک ویژگی ممکن است برای کارکنانی که در این زمینه کار میکنند مرتبط باشد.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.