تاثیر کارآفرینی استراتژیک و نوآورانه و سرمایه اجتماعی بر عملکرد کلی کسب و کار از طریق ایجاد یک مدیریت زنجیره تامین پایدار در دانشگاه های خصوصی اردن

نوع فایل : word

تعداد صفحات ترجمه تایپ شده با فرمت ورد با قابلیت ویرایش : 27

تعداد کلمات : 8800

مجله : Uncertain Supply Chain Management

انتشار : 2024

ترجمه متون داخل جداول : ترجمه شده است

درج جداول در فایل ترجمه : درج شده است

منابع داخل متن : به صورت فارسی درج شده است

کیفیت ترجمه : طلایی

فونت ترجمه : Bنازنین 12

تاریخ انتشار
22 ژانویه 2024
دسته بندی
تعداد بازدیدها
4090 بازدید
89,000 تومان

عنوان فارسی مقاله:تاثیر کارآفرینی استراتژیک و نوآورانه و سرمایه اجتماعی بر عملکرد کلی کسب و کار از طریق ایجاد یک مدیریت زنجیره تامین پایدار در دانشگاه های خصوصی اردن

 چکیده

 هدف از این مطالعه ارزیابی تأثیر کارآفرینی استراتژیک، کارآفرینی نوآورانه و سرمایه اجتماعی بر عملکرد کلی کسب و کارها با ایجاد یک سیستم مدیریت زنجیره تامین پایدار در کالج‌های خصوصی در اردن بود. هدف اصلی این مطالعه بررسی تاثیر این عناصر بر توسعه مدیریت زنجیره تامین پایدار و عملکرد کلی کسب‌وکارها بود. برای ارزیابی مفروضات مطرح شده در این مطالعه، در مجموع ۳۲۹ نفر به عنوان شرکت کننده انتخاب شدند و داده های آنها مورد تجزیه و تحلیل و بحث قرار گرفت. این مطالعه نشان داد که اجرای یک استراتژی کارآفرینی، همراه با اتخاذ شیوه‌های کارآفرینی خلاقانه در داخل سازمان، و همچنین حمایت و ارتقای مدیریت سرمایه اجتماعی، همگی به توسعه یک سیستم مدیریت زنجیره تامین پایدار و بهبود عملکرد کلی کسب و کار اهمیت کارآفرینی استراتژیک منجر شد، و دربرگیرنده عناصر کلیدی مانند ارزیابی فرصت بازار، تخصیص منابع و طراحی شرکت است. مفهوم بعدی که پدیدار شد، مفهوم کارآفرینی خلاق بود که شامل عناصری مانند خلاقیت و تولید ایده، تمایل به ریسک کردن و شرکت در آزمایش، و همچنین توانایی درک روندهای بازار و اولویت دادن به نوآوری مشتری محور بود. سرمایه اجتماعی به عنوان یک ویژگی برجسته مطرح شد و سومین عنصر مهم را تشکیل داد. این دسته زیرمجموعه های دیگری از جمله شبکه سازی و تقویت روابط، اعتماد و شهرت و همچنین تبادل دانش و تسهیل در انتشار اطلاعات را در بر می گیرد. نتایج نشان‌دهنده پتانسیل افزایش عملکرد کلی کسب‌وکار و توسعه مدیریت زنجیره تامین پایدار با اجرای استراتژی کارآفرینی، به‌ویژه نوآوری کارآفرینی، و تقویت سرمایه اجتماعی است. این رویکرد می تواند به کارکنان در درک مسئولیت های شغلی خود کمک کند. دستیابی به این هدف را می توان از طریق ارائه فرصت های آموزشی و توسعه برای پرسنل تسهیل کرد.

 

 

 

 

ادامه مطلب

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.

Title: The impact of strategic and innovativeness entrepreneurship and social capital on business overall performance through building a sustainable supply chain management at Jordan Private Universities

Abstract

 The objective of this study was to assess the influence of strategic entrepreneurship, innovative entrepreneurship, and social capital on the overall performance of businesses by establishing a sustainable supply chain management system in private colleges in Jordan. The primary objective of the study was to examine the impact of these elements on the development of sustainable supply chain management and the overall performance of businesses. To assess the assumptions posited in this study, a total of 329 individuals were recruited as participants, and their data were subjected to analysis and discussion. The study demonstrated that the implementation of an entrepreneurship strategy, together with the adoption of creative entrepreneurial practices inside the organization, as well as the support and enhancement of social capital management, all contributed to the development of a sustainable supply chain management system and the enhancement of overall business performance. The significance of strategic entrepreneurship emerged, highlighting its encompassment of key elements such as Market Opportunity Assessment, resource allocation, and firm design. The subsequent concept that emerged was that of creative entrepreneurship, encompassing elements such as creativity and the production of ideas, willingness to take risks and engage in experimentation, as well as the ability to sense market trends and prioritize customercentric innovation. Social capital emerged as a prominent feature, constituting the third important element. This category encompassed other subcategories, including networking and fostering relationships, trustworthiness and reputation, as well as the exchange of knowledge and facilitation of information dissemination. The results indicated the potential for enhancing overall business performance and developing a sustainable supply chain management by implementing an entrepreneurship strategy, specifically entrepreneurship innovativeness, and fostering social capital. This approach can aid employees in understanding their job responsibilities. The achievement of this objective can be facilitated through the provision of training and development opportunities for personnel