عنوان فارسی مقاله:تأثیر تحول سازمانی و فرهنگ سازمانی بر عملکرد محصول با بازارگرایی (بازار محوری) به عنوان متغیر میانجی
چکیده
هدف این تحقیق توسعه مفهوم عملکرد محصول است که متأثر از تحول سازمانی و فرهنگ سازمانی است و متغیر میانجی آن بازارگرایی میباشد. این پژوهش با رویکرد کمی و با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی طبقهای متناسب با حجم نمونه ۲۱۶ نفر از کارکنان انجام شد. روشهای تحلیلی مورد استفاده عبارتند از: تجزیه و تحلیل عملکرد مهم و SEM-WarpPls. نتایج این پژوهش نشان میدهد که تحول سازمانی و فرهنگ سازمانی بر بازارگرایی تأثیر معناداری دارند، اما بر عملکرد محصول تأثیر معناداری ندارند. علاوه بر این، بازارگرایی بر عملکرد محصول تأثیر بسزایی دارد. این مطالعه متغیرهای تحقیق را به طور جامع ترکیب میکند تا رابطه کامل بین متغیرهای تحقیق را مشخص کند. نوآوری این مطالعه شناسایی اثر میانجی کامل بازارگرایی بر رابطه بین تحول سازمانی و عملکرد محصول است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.