عنوان فارسی مقاله:استراتژی زنجیره تأمین و محیط تأمین کننده بر مزیت رقابتی: نقش تعدیل کننده عدم قطعیت محیطی
چکیده
صنعت پوشاک یکی از بخشهای تجاری است که در شرکتهای کوچک، کوچک و متوسط (MSMEs) در استان بالی گنجانده شده است. این شرکتهای کوچک و متوسط صنعت پوشاک به اشتغال و رشد اقتصادی در بالی کمک میکنند، بنابراین پایداری کسب و کار آنها باید حفظ شود. اندازهگیری عملکرد کسب و کار شرکتهای کوچک و متوسط در صنعت پوشاک باید به طور مداوم انجام شود تا اطمینان حاصل شود که این شرکتهای کوچک و متوسط میتوانند در رقابت شدید فزاینده زنده بمانند. اهداف این پژوهش عبارتند از: اول، تبیین نقش استراتژی نوآوری در میانجیگری اثر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد کسبوکار MSME، و دوم، تبیین نقش منابع فنآوری در تعدیل اثر جهتگیری کارآفرینانه بر عملکرد کسبوکار MSME. این تحقیق بر روی شرکتهای کوچک و متوسط پوشاک در بالی با ۲۲۰ پاسخ دهنده به صورت تصادفی انجام شد. دادهها با استفاده از تکنیک مدلسازی معادلات ساختاری- حداقل مربعات جزئی (SEM-PLS) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل نشان میدهد که جهتگیری کارآفرینی تأثیر مثبت معناداری بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط دارد. گرایش کارآفرینی بر استراتژی نوآوری تأثیر مثبت معناداری دارد و سپس استراتژی نوآوری تأثیر مثبت معناداری بر عملکرد کسب و کار MSME دارد. منابع فناورانه تأثیر گرایش کارآفرینی را بر عملکرد کسب و کار MSME تقویت میکند.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.